Bråkete utvendig filter

heisann kjøpte forige uke ett tetra-tec 1200ex filter til mitt juwel rio 180.
men har ett problem med att det bråker som fy.
siden dette ikke passer i møbelet å må stå ved siden av akvariumet hørest det ekstremt godt.
man hører det i naborommet selv med døren igjen mellom.
hva kan det være som gjør dette?
kan det være luft?
Det er nok luft ja. Prøv forsiktig og len filterpumpe fra side til side, slik at luften kommer ut. Det kan ta en stund og få ut all luften.
Hvis det ikke gir seg når du bikker på filterbøtta, kan det hende det lekker luft inn gjennom o-ringen til overløpsrøret som går fra innsugsrøret nede i akvariet. Dette kan skje dersom du kjører med lav vannstand, slik at o-ringen ikke er nede i vannet. I bruksanvisningen er dette overløpsrøret merket med nr 11.
alle oringene er under vann. har prøvd å kolva på filtret å alle andre knep jeg brukte på det forige utvendige filtret. men det bråker fortsatt
får ta å åpne det å sjekke alle invendige tinger for tredje gang
haha litt trøtt så blei dialekt der :P det er å bikke litt på filtret
Aha!
Jeg måtte bare spørre. Men nå skjønner jeg. Jeg trodde du sto og banket løs på filteret eller noe
får ikke bort bråket får sende en mail til webzoo å høre om de har noen gode råd
Er det ikke noen akvarister som bor i nærheten av deg som kan ta en kikk ?
Plussmedlem
Dette filteret skal være "lydløst".
Mitt gir mindre lyd fra seg enn mine Eheim-filtre.

Kjøpt nytt? Antar egentlig det ettersom du skal kontakte Webzoo...
kjøpte filtret fra webzoo for litt over ei uke siden
hadde aldrig slike lydproblemer med ett jalla am-top jeg har hatt ett års tid
er ikke noen her i nærheten jeg veit om som har peil på slikt desverre
Du er helt sikker på at du har fått koblet sammen alt, at impelleren står skikkelig montert og skrudd fast i impellerbrønnen? Lokket over impellerbrønnen kan vris mot og med klokka for å ta av og på.

Ta fra hverandre filteret. Gå gjennom alle bevegelige deler og dobbeltsjekk at du har montert alt riktig og at alt sitter slik det skal. Sørg for å ha bruksanvisningen brettet opp foran deg før du begynner!

ETTER-REDIGERT;
glem det jeg skrev. Jeg fikk for meg at det var Eheim tønnefilter. Jeg vet ikke hvordan Tetra sine filtere er skrudd sammen, så da kan du se bort fra svaret mitt :p
har sjekka impellern sikkert 3 ganger :P alt er festa som det skal og sitter skikkelig
fikk ny impeller med webzoo idag. det fiksa alt av støy. nå er det tyst som i graven
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap