Bytte vann for første gang!?

Jeg har en 50 liters akrarium.. Men det er sikkert bare 40 liter oppi, har nettopp tatt ut sånn sirka 10 liter med vann med sånn støvsuger som man kaller det
I alle fall.. Skal jeg ta oppi noe Gh salt eller Ph salt eller hva det heter, skal jeg også ha i noe tetravital eller ???
Siden du nå har kjørt inn akvariet og testet vann vet du hvilke vannverdier du har både i kranvannet og i akvariet.

Har du noenlunde de samme verdiene er det bare å skifte ut ca 30 % av vannet og la dette stabiliser seg tempraturmessig. Trenger du å ende pH eller hardheten i vannet er det enklere å gjøre det i i ei bøtte el l før du har vannet i akvariet.

Så er du endelig klar for innsetting av fisk etter innkjøring av ditt akvarie.

Lykke til med din nye hobby.
Takk, men det kommer nok til å ta en stund før jeg drar på dyrebutikken igjen for den er desverre en time unna ;(
IAK
Takk, men det kommer nok til å ta en stund før jeg drar på dyrebutikken igjen for den er desverre en time unna ;(


Da handler man på nett

www.aquamanias.no

www.webzoo.net
Nils Vollstad
Siden du nå har kjørt inn akvariet og testet vann vet du hvilke vannverdier du har både i kranvannet og i akvariet.


Hæ?? Er det noe tekst som er blitt bort her? Hvor står det? Ser ikke at trådstarter skrev noe om det der? Ikke hvor lenge akvariet har stått til innkjøring, og ikke noe om vanntesting.
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap