For store fisk,når bytte til annen løsning?

Pga at jeg har fått feil informasjon av dyrebutikk personale,sitter jeg igjen med fisk som trenger større plass.hvis jeg ikke får solgt de,må jeg kjøpe større akvarie.kan neon og zebra fisk gå oppi 54-60 liter og hvor fort bør jeg få til en annen løsning?
Idamor
Pga at jeg har fått feil informasjon av dyrebutikk personale,sitter jeg igjen med fisk som trenger større plass.hvis jeg ikke får solgt de,må jeg kjøpe større akvarie.kan neon og zebra fisk gå oppi 54-60 liter og hvor fort bør jeg få til en annen løsning?


Neon og sebra blir jo ikke store, så du kan godt holde dem i en 54-60-liter. Jeg går ut fra at antallet er innenfor rimelighetens grenser ...

Stephan
Det går veldig fint å ha sebrafisk å neon tetra i et 54l.
Men må jo alltid anbefale flere å større kar. Vis man har plass.: )
Hverken sebrafisk (Danio rerio) eller neontetra er fisk som blir særlig store, så det skulle ikke være noe problem å ha dem sammen i den akvariestørrelsen du har, men som sagt tidligere, pass på å holde antallet innen rimelighetens grenser.

Om jeg skulle ha noe å bemerke på sammensetningen, måtte det være at sebraen er en asiatisk fisk og tetraen stammer fra Sør-Amerika. Det blir også mye stiligere med bare en slags stimfisk i et såpass lite akvarium, og heller ha mange eksemplarer av denne ene. Så kan du for eksempel ha en ancistrus på bunnen.

Sebrafisken svinser over hele akvariet, og tetraen holder seg helst i den nederste halvparten, tetraen kan bli gammel (mer en 5 år) mens sebrafisken er kortlivet (2 til 3 år).

Jeg ser ingen grunn til at du skal bytte ut alle fiskene og begynne på nytt igjen. Er det fordi det står i AF's fiskebase at begge fiskeslagene MÅ ha 60 liter, punktum..?
Zebra fisken er en aktiv fisk og trenger større plass
På tropehagen zoo sine sider anbefales det å ha 15-20 neontetra sammen ettersom de er stimfisk og da uholder ikke 45 liters akvarie.zebra er også stim fisk.
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap