Har veldig lyst på malawi!! juwel lido og pseudotropheus saulosi??

Hei,
Mulig jeg skyter i blinde her, men jeg har lyst på Pseudotropheus saulosi og kun dette i akvariet, men det er på kun 125liter. Plassen her hjemme tilsier at jeg ikke kan ha større kar heller. Noen som har noen formeninger om dette? Har hatt fisk ett par år nå, og dette går helt fint. Nå innholder karet 6 odessabarber, 5 kongotetra, 2 praktbotiaer og en ancistrus. Har tatt ut den innvendige pumpen, og kjører nå en fluval 305, så pumpekapasiteten skulle det ikke være noe og si på.
Jeg har ikke peiling på malawi, men leser du i basen om arten anbefales 200L som minste størelse. Det hjelper ikke så mye å kjøre større filter hvis fiskene blir bevegelseshemmet av dårlig plass. Jeg har i allefall fått inntrykk av at malawi generelt trenger plass å svømme på -aktiv fisk.

Man tilpasser akvariet til fiskene man skal ha, ikke omvendt. Har du 125L til rådighet bør du kun sette inn fisk som kan klare seg på så få liter.

Du har jo i dag allerede fisk som ikke passer i dette karet, praktbotia..

Jeg anbefaler ofte denne artikkelen, verdt å lese: Akvarium for fiskenes skyld?
Som lisbeth sier, aktiv fisk som trenger plass å utfolde seg på. I tillegg til litervolumet de trenger, står det minimum anbefalt lengde på karet. 120cm. Dette er også et klart tegn på at de trenger plass å svømme i, noe du ikke kan tilby dem i en lido.
Tilfeldig bekjentskap
© Jeff Rapps
Reklame for plussmedlemskap