Paludarium med foss

Jeg skal ha et paludarium med slamkryper og rød mangrovekrabbe også skal jeg ha en kunstig foss, jeg la ut et innlegg på hagedam om dette med det er sikker en MODERATOR som ha fjernet den. (Ikke snilt)
Men jeg vet litt nå men ikke alt, her er spørsmålene:

1. Hvordan lager jeg en hjemmelaget foss?
2. Hvor får jeg kjøpt pumpe til det?
3. Det går vel an å bestille noen deler man setter sammen. (Feks: Jeg så et fossefall på reptilesTV.com men hvordan bestiller man det?
Spør på reptilfreaks.no, der driver de med sånt
Akvariefan
jeg la ut et innlegg på hagedam om dette med det er sikker en MODERATOR som ha fjernet den. (Ikke snilt)

Nå er de fleste moderatorer snille, vi finner til og med frem din tråder og linker til dem slik at du finner dem igjen. Her har du den siste tråden du startet om samme tema.

En helt annen ting, er at du har akseptert når du ble ble medlem at du ikke skal starte flere like tråde, men starte tråder i rett under-forum og bruke søkefunksjon før du poster nye tråder. Så hvis du skal bygge noe selv er rette underforum ikke
- Hagedam (Spørsmål og diskusjoner for dem som har fisk i hagen.) eller
- Akvaskaping/planteakvarium (Forum for design av akvarier. Hvordan designe et flott akvarium med planter, stener, røtter, etc. )

Derimot er - Gjør det selv (Forum for de som liker å gjøre ting selv.) en fin plass å poste en slik tråd på. Dette er grunnen til at moderatorer flytter tråder som er plassert feil, nesten på samme måte som en bibliotekar flytter bøker som er plassert feil på et bibliotek.

Men tilbake til dine spørsmål.

En foss bygger du enklest med isopor eller lignede. Du kan selvfølgelig også buke vanlige steiner som du stabler opp og lar vennet renne over. Når det gjelder hvordan du kan bygge en bakgrunn selv er det mange tråder og artikler om dette.

Du finner f eks tre fine artikler hvis du går til Forside - Artikler - Gjør det selv - Bakgrunner om hvordan du kan bygge dette selv. Her er en tråd om samme tema, Hvordan få til bekk i paludarium?.

En pumpe får du kjøpt i neste alle dyrebutikker eller nettbutikker som forhandler akvarier utstyr. Hvor stor pumpen må være er helt avhengig av hvor stort paludarium du har tenkt å bygge samt hvor mye vann som er der.

Ferdige fosser for du kjøpt i ulike butikker. Bruk gjerne samlingen med lenker der du kan finne linker til ulike nettbutikker. Da finner du f eks http://www.akvarieudstyr.dk. Hvis du går inn på deres hjemmeside finner du f eks disse.

Eller kan du jo gå inn på Imazo. se sine hjemmeside. Dette er et stort svensk grossistfirma med mange kataloger. Her han du leite frem det du vil ha og få din akvariebutikk til å bestille til deg.

Takk Lisbeth. Jeg har blitt medlem av reptilfreaks og nå ønsker jeg meg skjeggagam når det blir lovelig. Hadde ikke funnet det fine dyret uten deg. Moderatorer er snille er bare kjedelig når jeg har fåt mangen gode inlegg så blir de tilintetgjort.
Nils Vollstad
[URLBLOCK1] har du den siste tråden du startet om samme tema.

Hvis du klikker på linken kommer du til den tråden du tror er sletter og alle svarene du hadde fått ;o)
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap