Savner en liker knapp jeg

Er det bare meg som savner en LIKER knapp her?

Kommer SÅ mange ganger over innlegg og kommentarer som jeg virkelig liker , og savner da virkelig muligheten til å vise dette ved å legge igjen et klikk med LIKER.

Hvis innlegget er skrevet for en stund siden så blir det så dumt å dra det frem og sitere bare for å kommentere at jeg likte det som stod der.

Så, er det muligheter for å få en Liker funksjon? *smile pent*
Eg savner en misliker-knapp ;p

Temaet er diskutert blant annet her...
Hender heldigvis oftere at jeg liker, enn ikke liker det jeg leser i trådene.



*ønsker like knapp*
"Missliker"-knapp syns jeg vi skal stå over. Mye bedre å fremheve det en finner positivt...
Så "liker"-knapp vil jeg gjerne ha
Det er jeg helt enig i. Kan være sårende for de som blir "misslikt", og har man en dårlig dag er man kan skje kjapp på å trykke "misslik".
Jeg vil ikke ha "liker"-knapp. Bruker Facebook, men spekulerer ofte på hvorfor noen bruker den knapen. Noen kan f.eks legge inn en link om nedhugging av regnskogen, og så er det noen som trykker på "Liker". Hva liker de egentlig? Linken eller at regnskogen hugges ned? Bare som et eksempel.
"Liker" er for feiginger... :-p
Det er bedre med et innlegg om hva og hvorfor noe blir likt, synes jeg. Litt mer krevende, men det kan komme inn flere interessante innspill.
Sissimor
Så "liker"-knapp vil jeg gjerne ha ;)

Hadde vært interessant om du skrev litt om hvorfor? Facebook har jo liker-knapp, og mange akvarierelaterte grupper. Så behovet kan jo dekkes der


Jeg er enig med det Kristin skriver, og vi bør ikke ha en liker-knapp på AF.
Denne liker-knappen betyr heller ikke at det som blir skrevet i innlegget er rett, selv om man aldri så mye liker det

Jeg mener AF ikke bør bli et forum hvor det kan bli en trend å trykke liker istenden for å skrive, og hvor man kun kommer med korte; Åh, så nydelig! kommentarer. Det er mer interessant med tråder hvor det er dialog, og hvor det utveksles erfaringer og gode råd, og man begrunner meningene sine.



Jeg vil ikke ha hverken liker eller liker ikke-knapper. Akvaforum behøver vel ikke bli et miniFacebook hvor man SAMLER på popularitet. For jeg har en mistanke om at det er DET det dreier seg om.
Noen ganger når jeg leser gjennom f.eks personlige tråder, så består de kanskje av over 1000 innlegg. kanskje kommer man da over et innlegg, hvor man liker det som står der. F.eks så var det i en tråd der man snakket om rutiner for stell i akvariet, og noen skrev om håndklær, de hadde egne til akvariesøl, og forskjellige farger, og ikke vasket hundehåndklær sammen med sine egne osv ..... Og da måtte jeg trekke på smilebåndet for akuratt slik gjør jeg det også . DA skulle jeg gjerne hatt en LIKER knapp, så vedkommende kunne få en melding på det, at jeg likte det innlegget.

Det ble for dumt å sitere innlegget som var flere mnd gammelt, og så poste det i tråden som da selvsagt handlet om helt andre ting enn håndklær ..... Det blir jo helt tatt ut av sammenheng, og veldig uryddig.

Bare et eksempel.

Jeg synes at i tråder med bare noen få innlegg kan man sitere og kommentere direkte. Men når det er snakk om en lang tråd, så blir det jo bare rotet, å dra frem veldig gamle innlegg, og sitere dem. Da har de liksom ikke noe med det som er dagsaktuelt i tråden.

Liker behøver ikke bety at det er så riktig det som skrives der. Det kan like gjerne være en knakende god kommentar, eller et utrolig pent bilde. Det er bare en bekreftelse på at "dette likte jeg godt"

Eg postet nettopp i en annen tråd, men legger kommentaren inn her også:

Hvorfor mener du det er av særlig interesse for andre at du liker et innlegg da, Sessan?
Det er selvfølgelig hyggelig at du gjør det, men liker-klikk gjør dessverre ikke innlegg bedre; kanskje tvert om, da eg stort sett tror det er uerfarne fjortiser som ville benyttet seg av noe slikt.

Kan du ikke bare like et innlegg i stillhet for deg selv da? Dersom du har noe å bidra med kan du jo også skrive et oppfølgingsinnlegg. I noen tilfeller kan det også være greit å tilkjennegi støtte, men da kan man vel bare skrive det.?
Sissimor
"Missliker"-knapp syns jeg vi skal stå over.

Helt enig, og det var nevnt som en latterlighet...
Facebook har liker-knapp, og mange akvarierelaterte grupper. Så behovet ditt kan dekkes der, Sessan.

Facebook er 99% fjas og oppmerksomhetssøking, synes jeg som er medlem der.

Her på AF mener jeg bestemt dagens system er å foretrekke, med tanke på seriøsitet.
"liker-knapp" Har for meg ingenting med oppmerksomhetsbehov å gjøre; absolutt ikke. Janne, du syns jo det er teit med "så fin" kommentarer, så da hadde det vel vært bedre med en "liker"? Jeg syns det er fint å vise støtte til et innlegg, uten å måtte skrive et "tilsvarende". Og når folk legger ut flotte bilder, så syns jeg også det er unødvendig med 20 "så fin"-innlegg, derfor vil jeg gjerne ha "liker"-mulighet istedet.
Tove H
Jeg vil ikke ha hverken liker eller liker ikke-knapper. Akvaforum behøver vel ikke bli et miniFacebook hvor man SAMLER på popularitet. For jeg har en mistanke om at det er DET det dreier seg om.



Så enig ,så enig ,liker-knappen kan forbeholdes Face-book . Hvis man ikke vil eller gidder kommentere et innlegg så ok det ,ingen trenger å vise hva de mener til en hver tid. Selv ville jeg synes det var kjedelig hvis det bare kom opp et liker-tegn i stedenfor en kommentar.

Hvis jeg kan kommentere Donald sitt svar i et annet innlegg om mange mailmeldinger med "likerstøtte " så hadde jeg blitt ganske frustrert og irritert av dette.
sessan
og noen skrev om håndklær, de hadde egne til akvariesøl, og forskjellige farger, og ikke vasket hundehåndklær sammen med sine egne osv ..... Og da måtte jeg trekke på smilebåndet for akuratt slik gjør jeg det også . DA skulle jeg gjerne hatt en LIKER knapp, så vedkommende kunne få en melding på det, at jeg likte det innlegget. Det ble for dumt å sitere innlegget som var flere mnd gammelt, og så poste det i tråden som da selvsagt handlet om helt andre ting enn håndklær ..... Det blir jo helt tatt ut av sammenheng, og veldig uryddig. Jeg synes at i tråder med bare noen få innlegg kan man sitere og kommentere direkte. Men når det er snakk om en lang tråd, så blir det jo bare rotet, å dra frem veldig gamle innlegg, og sitere dem. Da har de liksom ikke noe med det som er dagsaktuelt i tråden. Liker behøver ikke bety at det er så riktig det som skrives der.


Jeg har litt problem jeg, med å ta innlegget ditt alvorlig! Men denne tråden har nok større underholdningsverdi enn faglig utbytte. Men du har funnet et glimrende eksempel ( Vask av håndklær ) på standaren på disse innleggene der fjortisene ( Låner Donalds definisjon ) kunne finne på å trykke på "knappene"!

Har også vanskelig med å forstå at lengda på tråden eller hvor gammel den er, skulle "kvalifisere" til å trykke på liker knappen, i steden for å komme med en hyggelig kommentar om hvorfor en er så inn i hampen begeistret for dette innlegget.

Att en skal trykke " på knappen " selv om innlegget ikke er så riktig, sier vel også litt....

- Tore -
Spiller vel ingen rolle om innlegget er gammelt ,er bare å sitere det og kommentere ,kan være greit å oppdatere innimellom også
Jeg har en sånn funksjon på pc min, i alle tre nettleserne jeg bruker, at jeg kan "bookmark page" hvis det er noe jeg liker. Veldig fiffig og enkel funksjon. Kan tilmed gi den siden jeg vil bokmerke eget navn, og legge den i mappen jeg selv velger. Dermed slipper jeg en "liker" knapp.
Fungerer fasktisk helt utmerket, sjeldent problemer med den. Bortsett fra de gangene jeg har måttet reinstallere pc. Dette skjer da heldigvis ikke hver uke :P


ps: j3g 3r l177 1r0n15k h3r nå. Og DET regner jeg med dere har skjønt




Jeg har litt problem jeg, med å ta innlegget ditt alvorlig! Men denne tråden har nok større underholdningsverdi enn faglig utbytte. Men du har funnet et glimrende eksempel ( Vask av håndklær ) på standaren på disse innleggene der fjortisene ( Låner Donalds definisjon ) kunne finne på å trykke på "knappene"!

Har også vanskelig med å forstå at lengda på tråden eller hvor gammel den er, skulle "kvalifisere" til å trykke på liker knappen, i steden for å komme med en hyggelig kommentar om hvorfor en er så inn i hampen begeistret for dette innlegget.

Att en skal trykke " på knappen " selv om innlegget ikke er så riktig, sier vel også litt....

- Tore -

Vel nå blir jeg faktisk litt sinna her, det var et eksempel ! kanskje ikke verdens beste, men det var det jeg kom på da jeg skulle skrive svar! og det dreide seg ikke om vasking av håndklær !
Og fjortis , det er mange år siden det!

Ser ingen grunn til å prøve å forklare hva jeg mener mer, for det blir vridd på og missforstått og det gidder jeg rett og slett ikke. Liker knappen skulle være noe positivt, en bekreftelse på at man liker det man leser, uten å måtte skrive noe bare for å skrive noe. Jeg føler nemlig ofte for å like innlegg som skrives her......fordi de er informative, fordi de er koselige, både faglige og i personlige tråder, trodde kanskje andre også gjorde det. Men nå begynner jeg jo å lure. Greit at man skal være seriøs og at det ikke er facebook,, men det bør være lov med humor og glede og positiv stemning også.
Liker/liker ikke og +/-
De av dere som har lest mine gamle innlegg, noen skrevet i seine natte-
timer i halv-koma tilstand etter nattevakt(eller alkohol) vil nok skjønne at
jeg er totalt imot + og - i tillegg til liker/liker ikke. Dette fordi jeg faktisk
ønsker å glemme noen av mine gamle (idiotiske) innlegg.
Warg : Ikke så ironisk, men faktisk godt forklart...........
Ps !
PS ! Det er faktisk ikke så mange som skriver/svarer her inne.
Jeg synes at vi bør ta vare på dem og ikke skremme dem bort med
ikke liker eller minus. Er evig takknemmelig for alle de gode
rådene de kommer med.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap