Hvor mye sand???

Hei folkens.
Nå holder vi på og stiver av gulvet for og skal ha inn en Wromak 840L med buet glass.
Har lyst til og fylle dette karet med en slik ciklidesand som de selger hos tropehagen zoo.
Det jeg lurer på nå er om det holder med 50kg i dette akvariet. noen som vet.

link til siden er her: http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=0&prodid=15968
heftig dyr sand da..

hvis ikke er noen spess grun til at de vil ha den sanda der så har man jo sand på biltema til en mye rimeligere penge.

rekne ut i liter hvor mye sand du vil altså hvor høyt/tykt lag og rekne ut volumet.
LxBxH
Leste ett sted noen som veide 1liter biltemasand til 1550 g
Dersom karet ditt har en grunnflate på omtrentlig 200x60, og du ønsker substrattykkelse på 5 cm vil du trenge cirka 100 kg, etter det eg kan forstå.
Minste du bør ha er 100 kg... Jeg har nesten 200 kg sand i 900 liter.. Jeg har Midasciklider som elsker å grave Høres fryktelig mye ut, men d er det ikke..
Donald
Dersom karet ditt har en grunnflate på omtrentlig 200x60, og du ønsker substrattykkelse på 5 cm vil du trenge cirka 100 kg, etter det eg kan forstå.

Ja det var det jeg også leste meg frem til etter kvart.
Jo sanda er dyrere en biltema sanda men jeg har et par sekker biltemasand liggende og jeg synes den er nesten grønn i fargen og ikke fin. Denne kjøpte jeg på biltema mo i rana.
Finnes kanskje mange typer!!
Biltema sanden, som de fleste her inne bruker, har art nr 175425.
Så kan du sjekke de sekkene du har, om det er riktig sand :0)
biltema sanden 175425. er vel mere litt lys vil jeg si.brun,hvit svart. jeg tror også att du må ha rundt 100kg som nevnt over her, en sekk ciklide sand er vel på 10 kg,biltema 17 kg pr sekk. jeg har 35 kg cilklide sand,hvit /svart i ett 190 liters kar.
Larsern
biltema sanden 175425. er vel mere litt lys vil jeg si.brun,hvit svart. jeg tror også att du må ha rundt 100kg som nevnt over her, en sekk ciklide sand er vel på 10 kg,biltema 17 kg pr sekk. jeg har 35 kg cilklide sand,hvit /svart i ett 190 liters kar.

Denne ciklide sanden som de har på tropehagen zoo mo i rana koster 199.- for 25kg sekker
link:
http://www.tropehagen-zoo.no/nettbutikk/display.aspx?menuid=0&prodid=15968

Link biltemasanden: http://biltema.no/no/Sok/?quicksearchquery=175425

Jeg skal dra innom biltema for og sjekke de sekkene de der før jeg kjøper denne kritt hvite sanda på tropehagen.

kassalappen på tropehagen blir på 796.-
kassalappen på biltema blir på 455.-

Så mann sparer jo 341.- kan jo handle noe annet fint til fiskene for denne summen
ja jeg betalte 199 for 10 kg hvit

fordelen jeg ser med biltema,er att den kan tømmes uvasket rett i akvariet og fylle på med vann.som jeg leste her på AK og det fungerte meget fint,hvis man har feks en tallerken der strålen treffer,krystall klart vann med engang.

zoo sanden må vaskes i bøtter,skylles grundig før den settes i karret,ett herk uten like,

var sånn til meg ivertfall.

husk ivertfall og se på sekken før du handler,att det står kan brukes i akvarier.
Tilfeldig bekjentskap
© Graham Ramsay
Reklame for plussmedlemskap