Ny vannslange, skadelig?

Har kjøpt denne vannslangen på biltema for å fylle vann på akvariet. Synes den lukter så har ikke ville bruke den enda. Kan den inneholde skadelige stoffer?
Heisann Steinar=)

Jeg tror det bare er å skylle igjennom den først, men jeg forstår skepsisen. Tviler sterkt på at den inne holder farlige stoffer siden det er en hageslange. Hadde den gitt fra seg farlige stoffer burde de vell strengt tatt ha hatt en advarsel mot bruk til dyre og plante bruk.

Mvh Lauritz K. Andersen
Den lukter vel bare "nytt" tenker jeg.
Jeg ville skyllet igjennom dem i ett par minutter bare.
Bøylighet
Hei SteinG hvordan er denne slangen?
Holder den seg rund eller klapper den seg sammen når den strekkes ut? Slik at det bremser vanngjennomstrømmingen?
Legger den seg rolig ned på gulvet eller er den litt sånn at man må bryte med den for og få den til og ligge der du vil ha den?
Jeg har brukt den gjennomsiktige slangen med innvendig mål 12mm fra Biltema
men den blir litt i korteste laget og blir fort møkkete innvendig da den bare blir rullet sammen etter bruk og lagt på badet og da blir det vel noen brunalger etter det lille vannet som er igjen i slangen. Denne legger seg helt død ved utrulling og holder seg i den runde formen.
Den lukter sånn som når man kommer inn på biltema, ikke høyfjellsluft akkurat...
Den er ganske så stiv ja!
De brunalgene er vel ikke noe å bry seg om?
Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap