Spørsmål om brukt akvarie-kjøp

Hei
Fant en annonse brukt akvastabil 250l + bord og armatur til 1200kr.
Det er ukjent alder og det har stått tomt i ca 1 år. Har det mye å si at det har vært uten vann i 1 år?
Inaktiv bruker
Aquastabil er prima kvalitet, har et som stod tomt i 13 år. Ingen lekasjer og er i gang nå. Hadde det vært noe annet hadde jeg vært skeptisk. Men test om det er tett før du fyller sand i det. sett det på aviser fyll det med vann over natten og se etter lekkasje.
Har nok overlevd stå 1 år uten vann, men så er det betinget hvor gammelt det er. Er det eldre, så kan du vel forvente silikonet må skiftes.
Hans Johansen
Har nok overlevd stå 1 år uten vann, men så er det betinget hvor gammelt det er. Er det eldre, så kan du vel forvente silikonet må skiftes.


Er det evt en stor jobb? Selger sier det er tett men...

Jørg1 AKA Spock
Aquastabil er prima kvalitet, har et som stod tomt i 13 år. Ingen lekasjer og er i gang nå. Hadde det vært noe annet hadde jeg vært skeptisk. Men test om det er tett før du fyller sand i det. :) sett det på aviser fyll det med vann over natten og se etter lekkasje.


Ok Men da er det allerede kjøpt og too late vis det begynner å lekke(?)


Slang med noen bilder av det...
Jeg vil tro den prisen indikerer på at karet kan være gammelt. Spør om du kan få bilder, og helst nærbilder av silikonerte hjørner osv. Jeg har selv kjøpte et eldgammelt Akvastabil 200 liter; stygt og ripete men funker fint. De fleste sa jeg burde resilikonere det, men jeg testfylte karet før bruk og det er potta tett det

Edit; Det karet ser jo ut som det er ganske nytt. Jeg hadde ikke vært redd for å kjøpe det
Det er på finn, så bør vel være mulig å bruke "Kjøp Sikkert", så man betaler til en lukket konto som blir overført etter 10 dager, så man har 10 dagers angrerett på en måte. Da kan man jo få testet det litt
Ser ut som et pent kar, men tror ikke det er et Akvastabilkar. Akvastabil har et merke nederst på rammen. Mange tror at alle rammekar er Akvastabil, men sånn er det ikke.
Jeg har flere slike kar, og det er ingen tvil om at det er et Akvastabil med Effectline lystopp. Logoen er på glasset nede til venstre, og ikke på rammen.
Er du sikker? Ramma er klin lik mitt Basic rammekar. De gamle akvastabilkarene har jo en ganske kraftig ramme med "skrå hjørner" og de nye effektlinekarene har gummi i skjøtene på rammen. Finnes det flere typer, eller ser jeg helt feil?

Edit, om jeg studerer ramma så ser det ut som den har gummi i hjørnene. Du har nok rett, Janne :o)

Jeg har opplevd noen ganger at folk skal selge Akvastabil, men så er det rammekar at et annet ukjent merke.
StineMari aka cara79
Er du sikker? Ramma er klin lik mitt Basic rammekar. De gamle akvastabilkarene har jo en ganske kraftig ramme med "skrå hjørner" og de nye effektlinekarene har gummi i skjøtene på rammen. Finnes det flere typer, eller ser jeg helt feil?


Men er ikke bordet og armaturet akvastabil også?
Jeg så nok feil, så da er det et akvastabil kar:o)

Et pent kar til en meget god pris på jeg si :o)
Joda, både bordet og lystoppen mener jeg er Akvastabil, Truls.

Akvastabil med Effectline er flotte kar, og kan absolutt anbefales

Ser ut som ett fint kar, å det var billig. Det lønner seg uansett, da å tette ett akvarie med lekk ikke koster stort (med mindre det er sprekker i glasset da selfølgelig)
Kikket på dette karet selv og har sååå lyst på. Har du sett på det? Bra pris, men jeg har ikke plass til en 250-L til. Nesten så jeg vurderer å bytte ut nåværende 250-L med denne pga dårlig løsning på lystoppen jeg har nå. For mye pes dessverre....
Henriflette
Kikket på dette karet selv og har sååå lyst på. Har du sett på det? Bra pris, men jeg har ikke plass til en 250-L til. Nesten så jeg vurderer å bytte ut nåværende 250-L med denne pga dårlig løsning på lystoppen jeg har nå. For mye pes dessverre....

Sorry, men det er i hus her allerede
Tilfeldig bekjentskap
© Willy Kulseth
Reklame for plussmedlemskap