Har fått yngel på mine l 144

Har fått yngel på mine 144 i 110 literen min. Eggene ble klekket for ca en uke siden. Fikk to hunner og en hule til hannen min, og eggleggingen må ha gått rasende fort unna.. Lyste inn i hula ved foring i går og så da ca 20 småttiser inni den trange skiferhula...
Spørmålet mitt er følgende: Jeg har to kar. 110 literen, hvor det går en stor cacatoides hanne, en flokk med corydoras adolfoi (har lest i etterkant at agazizzi og corydoras ikke alltid går så bra.. men han her er snill mot de andre fiskene.. Kanskje fordi han ikke har noen hunne og er i lek) og en stor stim kardinal tetra. Cacatoidesen er rimelig grådig og jeg er litt bekymret for om han kan ta yngel..

Kar nr 2 er "barnekaret" mitt hvor ungene har fått bestemme litt.. Det er på 60 liter. Der går det noen slørhaler, 3 corydoras aeneuser (som forøvrig la egg i går, men som teite slørhalene spiste opp :/ ) og en vanlig ancistrus..

Bør jeg flytte slørhalene til 110 literen og la yngelen vokse opp i 60 literen i steden? Eller greier yngelen seg stort sett greit? 110 literen er et meget godt beplantet akvarie, med mye røtter og gjemmesteder, men vil cacatoidesen alikevel greie å ta yngelen?? og vil cacatoidesen plage livet av slørhalene om jeg setter disse sammen??

Hva ville dere gjort i mitt tilfelle??
Ingen som vil komme med innspill??
Inaktiv bruker
Min personlige mening, er å la naturen gå sin gang...

Men hvis du tenker å selge yngel videre (regner med du ikke har plass til 20+ L144) Så er nok løsningen og flytte de over.

Gullfisken der i mot er jo en kaldtvannsfisk. og skal ha ca 20*C i vannet. Men jeg har hatt gullfisk opp mot 25*C og det har gått greit.

(dette er tips fra en nybegynner, så ikke stol blindt på at alt stemmer, men vet litt hva jeg snakker om)
Hadde tenkt å selge de ja Slørhalene går i rundt 25 grader. Prøvde først å holde de rundt 20 grader, men da slet jeg veldig med at det fort ble mye alger og plantene (anubias) trivdes heller ikke så godt.. Nå som det er varmere i vannet ser vannkvaliteten ut til å være en helt annen.. Men du tror ikke at slørhalene vil ta yngelen. De er rimelig glupske de dyra der....
Først må jeg si at jeg ikke har hatt noen av de fiskene du har, men det jeg vet er at L-malleyngel er ømfintlige for flytting, cacatuoidesen kan spise malleyngelen, og slørhalene spiser også gjerne yngel hvis du flytter dem. For meg høres det ut som om malleyngelen har størst sjanse for å overleve hvis de får lov til å bli der de er. Jeg vet ikke hva som er verst, å bli spist av cikliden eller gullfisken, eller dø av flytting.
Litt av ei knipe du er i!
Takk for svar Tenkte kanskje å flytte slørhalene over til cacatoidesen, og at de fikk 60 litern alene.. men som du sier så er det kanskje risikabelt å bytte kar også, så kanskje man bare skulle prøve å la de bli i 110 litern å se hvor mange som vokser opp...
Inaktiv bruker
Det blir sikkert ikke siste gang du får yngel på disse. Prøving og feiling er det som skal til
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap