Lekk eheim 2028, men fra hvor?

Har en aldrende 2028 som i det siste bare såvidt har hatt litt gjennomstrømming. Siden det var på tide med en overhaling kjøpte jeg ny pakning og nye bøtteklips for å ta det i samme slengen. Pumpeinnretningen for fjerning av luft har også vært utrolig treg, så jeg plukket liksågreit hele pumpehodet fra hverandre og smurte pakningen som ligger rundt den manuelle "pumpen" (dårlig forklart, men de som har denne skjønner sikkert hvor jeg mener).

Siden jeg har hatt pittelitt lekkasje fra overgangen innløpsslange/slangeadapter ville jeg dra av slangen og kappe litt av enden for å få det tett igjen. Greide selvsagt å brekke den ene slange"tuten" på adapteret. Masse banning og ny delebestilling... Skulle sette igang filteret igjen igår - med halvparten av mediet fra en 3337 som står i samme karet. Fikk super gjennomstrømning. Tett slangeovergang, tett bøttepakning. Men megalekkasje...

Det lakk voldsomt ut der hvor strømkabelen kommer ut. Etter litt mer banning plukket jeg alt fra hverandre igjen og så at det var klissvått i det som burde være den "tørre" siden i pumpehodet. Mistenker lekkasje enten i luftpumpeinnretningen jeg smurte opp, eller i festet på den gjennomsiktige flowmeter-delen.

Som om ikke alt dette peset var nok, var selvsagt AF nede da jeg skulle be om råd igår...

Noen med erfarig med hvor dette pumpehodet pleier å lekke?
Søke litt kanskje?
Uhm, dette har jeg tydeligvis herjet med før også...

Er visst mer enn pumpehodet som begynner å merke alderstegn?
Tilfeldig bekjentskap
© Tobias Olsen
Reklame for plussmedlemskap