Bilde av ceratopteris thalictroides

Jeg har kjøpt noen Ceratopteris thalictroides som flyteplanter. I bildebasen er det ingen bilder som viser den slik den kan bli som en flyteplante... er det noen som tilfeldigvis som har dette, et kamera og lysten til å legge det ut?

Simen
Eh, kan du ikke bare legge de i karet ditt da, så ser du jo fort hvordan de ser ut?

De blir ikke noe annerledes over tid, utover at røttene vokser og blir en stor klase som strekker seg nedover i karet... Og den blir større, selvsagt. Sprer seg fort denne.
Den bare vokser, røttene blir laange og planten bli ikke opprett slik som på bildet, men sprer seg utover, mye "flatere". Må behandles forsiktig ettersom stenglene lett brekker.
Jeg har hatt de tre artene med Ceratopteris.
Min erfaring er at Ceratopteris pteroides fungerer perfekt som flyteplante, og kun det. Min yndlingsflyteplante!

Ceratopteris cornuta fungerer som flyteplante men best plantet på bunnen.

Ceratopteris thalictroides fungerer kun plantet på bunnen, og det til gangs. En av mine favorittplanter!

Putt den du har ned i sanda og skaff deg heller C. pteroides hvis du ønsker deg en flott flyteplante. Den har jeg aldri sett til salgs i butikker, men selges av og til på rubrikk her inne
Joakim
Eh, kan du ikke bare legge de i karet ditt da, så ser du jo fort hvordan de ser ut? :)

Alt for lettvindt hehehe! Takk for tilbakemeldinger alle sammen. Jeg skal lese og nyte innlegg i morgen. Blei litt hektisk nå og i dag...

S
Ja, takker for tilbakemeldinger... Nå er de lest og fordøyd i roligere former. Fikk med noen gode erfaringer på kjøpet også, topp! Jeg fikk med meg to typer av gulerotgress, og ser jeg kan evt bytte etasje med et par av dem - ved neste 160liters kar som skal innredes.

Thanx!
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap