Noen som vet om butikker som har copella, pyrrhulina, nannostomus e.l. i østlandsområdet?

Jeg har en stim med Nannostomus beckfordi, men er på jakt etter 2 andre arter som passer med Apistoer.

Copella og Pyrrhulina arter har jeg fått med meg skal passe bra, og selvfølgelig andre Nannostomus arter. Problemet er at jeg ennå ikke har sett noe annet enn Nannostomus beckfordi i butikkene, med et lite untak: Arken Zoo på Sandvika storsenter hadde 7 stk Nannostomus marginatus på fredag, men de var i et kar med noe død fisk så jeg droppa det. Mulig jeg prøver meg på Chilodus punctatus som de har i den andre butikken på storsenteret.

Noen som vet om andre butikker i østlandasområdet som har noen av disse artene?
Hakke snøring om de har det eller ei, men ville tatt en telefon eller sendt en mail til Dahls i moss
Dahls dyrerike
Heisann!

Dahls får inn Nannostomus mortenthaleri til uka, torsdag eller fredag. Følg med på facebook-siden til butikken for mer info, vi legger ut beskjed så fort de er i hus...

KnutA
Buddy lillestrøm
har noe nannostomus inne vet jeg. Så eques i hvert fall i går.
Takk for tilbakemeldinger! Nannostomus morthentaleri har vært et ønske en stund så det må jeg prøve å få med meg!
Truls O. Bjørhei
har noe nannostomus inne vet jeg. Så eques i hvert fall i går.


Sist gang jeg så i karet var det både N. marginatus, N. eques og N. unifasciatus der
Takk igjen til Truls og Stine Sofie! Buddy på Lillestrøm virker jo som et sted man må innom!

Noen som i det hele tatt har sett Copella eller Pyrrhulina i butikk?
Kun i form av sprøytetra, Copella arnoldi, hvis jeg husker rett.
Ja Copella arnoldi har jeg forstått er ansett som den vanligste, selv om jeg selv ikke kan si at jeg har sett den noen gang... Jeg vet også at det er noen her på forumet som har hatt Pyrrhulina zigzag. Hvis noen av dere leser dette, hvor fikk dere disse fra?
Har fått inntrykk av at de fleste her inne med Pyrrhulina zigzag har dem fra en stamme som ble tatt inn av et eller annet kjent navn for en god stund siden. Husker ikke i farta akkurat hvem det var som tok dem inn eller hvem som sitter på fisker fra denne stammen nå, men det er garantert noen andre her inne som vet hva jeg snakker om.

Redigert: Søkte litt, og her skriver Mona O at hun fikk sin stamme fra Tom C. Mulig det er dette jeg tenker på. Fant en del når jeg bare søkte på Pyrrhulina zigzag, det går jo eventuelt an å ta kontakt med noen av dem som skrev for noen år siden at de hadde dem.
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap