Slamkrypere

hei jeg har tenkt å skaffe meg slamkrypere og lurer på litt om dem?
jeg lurer på det meste om dem ?
jeg lurer pådet meste som eks: -vann
-lys-
-temp
-gh
og sånt vis du forstår?
Slamkrypere trenger et passe stort kar, minst 100L. De trenger minst èn landdel (som bør stå et stykke fra glasset, da de kan hoppe), og det beste er å fôre de på land, gjerne med levende larver etc. Vannet må være brakkvann, og det må holde en ganske høy temp (25-30 grader). PH: 7.8 - 8.5 og GH 10 - 40o dH.


her står det om slamkrypere.
Kontorstol
Slamkrypere trenger et passe stort kar, minst 100L. De trenger minst èn landdel (som bør stå et stykke fra glasset, da de kan hoppe), og det beste er å fôre de på land, gjerne med levende larver etc. Vannet må være brakkvann, og det må holde en ganske høy temp (25-30 grader). PH: 7.8 - 8.5 og GH 10 - 40o dH.

hva er brakkvann sånn engentlig? (er ikke sikker på om jeg vet det)
hvordan lager/får man det?
Brakkvann er vann som er litt salt, du kan godt kalle det en blanding mellom ferkvann og saltvann. Det lager du ved å tilsette en viss mengde salt per liter hver gang du tar vannbytte.
Kontorstol
Brakkvann er vann som er litt salt, du kan godt kalle det en blanding mellom ferkvann og saltvann. Det lager du ved å tilsette en viss mengde salt per liter hver gang du tar vannbytte. :-)

okei da hadde jeg litt rett men må man ha spesielt salt ?
Du får kjøpt spesielt salt til akvariebruk, men akkurat hvilke merke og slikt må noen andre hjelpe deg med.
Tilfeldig bekjentskap
© Joanna & Pål
Reklame for plussmedlemskap