Selvmords guppy..

Vi skaffet oss et brukt 50 liters akvarium som vi nå har 6 guppy og 2 litt flate, husker ikke navnet.. :P Er helt ny på dette.

Uansett, jeg skulle mate dem nå og kikket oppi og talte bare 5 guppy. Løftet hele lokket og da lå en av jenteguppyene på kanten på akvariet. Virket død, tok på henne og hun kjentes tørr.. Så jeg tenkte at jeg skulle spyle hun ned i do, men da jeg skulle plukke henne opp etter halen så våknet hun plutselig og ploppet ned i tanken igjen. Hun virker ok, men hun er litt skvetten, de andre kommer opp til glasset når vi kommer bort, men hun her rømmer bare nå.. Noen som har noen lignende opplevelser? Prøver de vanligvis å ta livet sitt pga vannkvalitet eller noe? skiftet vann for 3 dager siden og de andre har det helt ok.
At fisk hopper ut av akvariet er forholdsvis "vanlig" og trenger ikke være relatert til vannverdier, men er du usikker kan du jo teste vannet og se.
Om de "flate" er f.eks. Scalarer, kan det hende den er blitt jaget og hoppet ut av vannet i forsøk på å slippe unna.

Utover det, er det ikke uvanlig at fisk hopper litt, så du kan jo f.eks. forsøke å dekke til åpningen i dekkglasset slik at dette ikke skjer igjen.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap