Hvorfor akvarium og ikke fiskebolle?

Hvorfor er det så mange som er i mot fiskeboller? hva er det et akvarium gir fisken - utenom mer plass?
Hva er det som gjør at du trives bedre i et stort nyvasket hus med frisk luft og trygge omgivelser i forhold til et bøttekott uten lufting og til knærne i din egen avføring med voldtektsmenn omringet rommet ditt??

Litt på spissen. Men tygg litt på den..
Litt enklere sagt: i et akvarium kan du ha en pumpe med filter. Det gjør en enorm forskjell. Det skaper liv i vannet (morsommere for fisken), renser vannet og tilfører oksygen.
En bolle har veldig liten overflate i forhold til volum, noe som raskt gir for lite oksygen i vannet. De fleste boller er dessuten alt for små for fisk.
Hvorfor heter det fiskebolle og ikke vase ?
døm er fint egna til å ha små kaktuser i
Kabe111
Hva er det som gjør at du trives bedre i et stort nyvasket hus med frisk luft og trygge omgivelser i forhold til et bøttekott uten lufting og til knærne i din egen avføring med voldtektsmenn omringet rommet ditt?? ;) Litt på spissen. Men tygg litt på den.. ;)

Desverre ingen LIKER knapp her, men dette var et svar etter min smak
Link til bolletråder
Spørsmål om bruk av bolle dukker opp stadig vekk, og er dikutert mange ganger.
Et søk på bolle ga 500 treff. Let og les litt her, så har du lesestoff en stund!

Her er et par smakebiter:
Fiskebolle
Motstand mot gullfiskbolle, hvorfor?

Fornuftig bruk av bolle

Det verste med boller er etter det jeg forstår at den ofte blir markedsført som en lettvint introdukson til akvariehobbyen. Bollen i seg selv er det vel ikke noe i veien med, bare man vet hva man driver med.
Fiskeboller er meget brukbare - til middagsmat. Ikke til fiskebolig.
Jeg fikk kjøpe et eldre, men pent brukt akvarie på 60L, inkl utstyr, for kr 300. Like mye som en glassbolle koster. Like dekorativt er det også.
Glassboller ( gullfiskbolle er et begrep som vi bør avskaffe) er ulovlig i flere land, og jeg ser fram til at det blir ulovlig i Norge også. Dette gjelder også kampfiskkarene på 1 - 2 liter som mange dyrebutikker gjerne selger til uvitende unger og deres foreldre.

Hvordan starter man en prosess for å få et forbud mot salg av boller og glattceller for fisk?
Takk for mange svar :))
Jeg setter stor pris på svarene dere har virkelig skremt meg!! Jeg endte opp med et 55 l akvarium og skal stolt ta med Cikcliden min hjem om fire uker ) ser svært fram til det )
En Cikclide er vist svært følsom og ville ikke overlevd lenge i en bolle )
Ser du bor på Hitra. Da vil det være lurt av deg å opprette kontakt med Terje's tropefisk
:)
Ja, skal ta meg en tur dit en dag og kjøpe noen algespisere, planter og andre ting som gjør det triveligere for fiskene
Tilfeldig bekjentskap
© Hans-Georg Evers
Reklame for plussmedlemskap