Blir bare rot dette her... men allikevel; hjelp! :o

Av en eller annen grunn har jeg fått det for meg at jeg får raskere svar jo flere ganger jeg legger ut nye tråder... Og det ser visst ut til at det stemmer..
I og med at det ikke går å bestille fra biltema, blir jeg nødt å bestille Ciklidesand fra Zooservice.no

Så jeg fortsetter bare flommen av spørsmål her; akvarieglasset til mitt helt nye og ubrukte akvarium (600 kr), er plassert oppå en jernplate hvor en kant stikker opp og dekker ca. 1 cm av glasset, og i dag når jeg fylte det med korral grusen, havnet det en liten setinbit imellom glasset og jernplaten! Hjelp!! Kan glasset sprekke pågrunn av det?! Jeg får den ikke ut og tørr ikke å prøve mer - ender bare opp med å dytte den lenger ned! Hva skal jeg gjøre? før i dag kunne jeg også se en luft boble under silikon limet, men den er borte nå - tror jeg.
Har en diger klump i magen og er kjempe redd for at akvariumet plutselig skal brake sammen og vannet dekke hele guvet på rummet - da blir det stor arbeid og panelen må byttes. Hjelp, Hjelp, Hejlp :ooo
Om jeg forstår deg rett så er dette i bunnen av karet??

Altså mellom jernplaten og bunnglasset.. I såfal bør den fjernes ellers kan belastningen føre til at bunnglasset sprekker

Edit:

Ser nå at det er mellom sideglasset og jernplate, men vil nok si at utfallet kan bli det samme..

Skarpe/spisse gjenstander mot glass er ikke lurt.
Jeg ville ha tappet ut så mye vann at det hadde gått an å løfte bort akvariet og fjernet steinen. Sikkert mye jobb, men da sover du bedre om nettene.

Edit: Jeg ser ikke noe feil i at du starter en ny tråd for hvert nye problem du har, men det er lurt å lage en overskrift som forteller hva problemet er. Da får du garantert enda flere svar.
Antar akvariet ditt er helglass. Når du allikevel skal løfte det opp og fjerne steinen, bør du legge en bit liggeunderlag, tilskåret til jernplatens mål selvsagt, eller tilsvarende isoporplate, 1 cm tykk, mellom akvariet og jernplaten. Det vil absorbere eventuelle mindre ujevnheter og bidra til at glasset ikke sprekker.
Tilfeldig bekjentskap
© Trym Andreassen
Reklame for plussmedlemskap