Guppyhunn gravid!

okey jeg har nå min første guppy som er gravid
tror hun skal føde innen få dager magen er ganske stor, men vet ikke når eller hvordan man ser hvor lenge d er igjen..
noen tips og råd om fødselen?
takk for alle svar
la ut bilde av Sully, den gravide ) men kanskje ikke d beste.
Tegn på at fødsel er nærstående:
1. Buken er stor, og virker nærmest som en firkant.
2. En frisk, drektig guppy har glupende appetitt, men siste døgnet før hun yngler, vil hun vanligvis ikke spise særlig.
3. Hun kan også begynne å oppføre seg unormalt, som f.eks svømme med hodet ned og halen opp, gjemme seg, elller bare hvile nede på bunnen.


Les mer [URL=Tegn på at fødsel er nærstående: 1. Buken er stor, og virker nærmest som en firkant. 2. En frisk, drektig guppy har glupende appetitt, men siste døgnet før hun yngler, vil hun vanligvis ikke spise særlig. 3. Hun kan også begynne å oppføre seg unormalt, som f.eks svømme med hodet ned og halen opp, gjemme seg, elller bare hvile nede på bunnen.]her[/URL]
gratulerer ! ha masse planter og gjemmesteder, la hun føde i akvariet sammen med de andre, ikke bruk fødeboks.. Det stresser henne masse. da yngelen kommer kan du knuse vanlig flakkfor i små små små biter dette spiser dem mer enn gjerne .

bare så du vet det kan gjerne mor holde igjen fødselen om hu blir for stresset, og hun kan abortere. Men det går fint bare du ikke trosser naturensgang

masse lykke til venter i spenning på min egen som nok føder de nærmeste dagene har hatt en drøss med yngel før, så dette er ikke første gangen min, men fortsatt like spennede
Takk for svar!
tusen takk for svar
men har å et annet problem..
den gravide hunnen er alene med to hanner noe som stresser henne ser jeg.. hadde to hunner men den andre tok farvel i går så.. har vært på dyrebutikken i dag for å kjøpe nye hunner så hannene har noe annent å stress med.. men dyrebutikken hadde ikke flere igjen så.. vet d med at for hver hann skal d være 2-3 hunner men litt vanskelig å få til d.
hjelp pliss!?
takker for svar
ser det ut som hannen forfølger hun som er gravid veldig? ? det er liksom ikke så mye du får gjort. med mindre du har et akvarium til, å putte hunne oppi eller hannene
har hun nok gjemmesteder så skal det gå bra
Fiskebolle?
har en fiskebolle
går d ann for noen dager til hannene tror du?
jeg synes egentlig du skal la naturen gå sin gang jeg
er bare bekymret om hunn guppyen vil dø av stress..
tok hannene ut en tur og da ble hun helt rolig og avslappet
Sånn som du sier hadde jeg nok valgt å flytte hannene ut for noen dager da ja. Frem til du har fått nye i alle fall så hanenen har mer å "jobbe" med. Har noen hanner her, men mange mange flere hunner enn hanner. Ennå så kunne det nok vært enda flere damer ja. Memn det yngles til den store gullmedalje og de stresser ikke i så grad. Bare av erfaring at jeg kunne hatt enda fler damer (må bare finne noen fine)
Hvis du har bare en hunn og flere hanner, blir det nok mye jaging på den stakkars damen. Du bør ha minst dobbelt så mange hunner som hanner, og helst enda flere.

Det er også viktig å ha mye planter som hunnene kan gjemme seg mellom og hvor de kan føde i fred. Hurtigvoksende stengelplanter som rekker fra bunn til topp, og som til slutt breier seg utover overflaten er en god løsning for guppy og andre levendefødere.
ja har planer om å ordne et stort paris til guppyene!.. men forløpig lever de i et 20l akvarium så de har ikke akkurat den største plassen for tiden. i løpet av uken skal jeg få et 600l akvarium som da skal bli d såkalte pariset

derfor jeg vil ta vare på yngelen sånn at jeg kan få bruke den store plassen på noe :P
så kan jeg bruke det jeg har nå til fødestue

men først må jo det nye akvariet innkjøres i 4 uker så det kommer ann på plassen fram til da

har nettopp blitt sånn super interisert og syns alt er så spennende
er det sant at man skal kunne se øynene til fiskeungene i magen til moren før hun føder? og hvordan ser man d?
du ser det i den mørke delen av magen. med dette ser du gjerne ikke før dagen før hun yngler
jo jeg hadde plutselig 2 stk oppi akvariet, men har ikke sett de på en stund..
men plutselig har det dukket opp 2 snegler, jeg aner ikke hvor de kommer fra eller hvilken type det er... er det noe unormalt som skjer? de er cirka en halv cm lang, mørk brun og vokser veldig fort! noen aning?
Pestsnegler? De er ofte med i foret man kjøper og de formerer seg sykt fort. Er ikke no farlig for akvariet, men de tar muligens over
så jeg burde fjerne de?
som Tvillingmamma sa. Det er vel pestsnegler du har, og det er helt vanlig.

De formerer seg raskt, så de kan være litt plagsom. Jeg fjerner en del fra karene mine der jeg ikke har fisk som spiser slikt. De skader ikke, tvert om, de hjelper med å rense litt de og.

Men de blir jo ganske mange, ganske fort, som sagt. Så jeg fjerner en del, men lar det være igjen noen. Mens andre vil ha de helt vekk.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap