Hvilke for skal jeg bruke??

jeg har guppyer, neontetra, pansermaller og kloreker.
forer med tetra rubin til guppyene og neontetraene. har prøvd røde mygglarver med de får dem ikke inn i munnen og klorekene stikker da av med de.

tablett til pansernallene som klorekene forøvrig også stikker av med...

hva bør jeg fore med for å sørge for at alle artene får mat??? er litt redd for pansermallene.
Agurk og squash er jo ganske populært blant mange fisk. Jeg kan ikke si konkret at det gjelder pansermallene og, kanskje noen andre her kan bekrefte det?

Ta en titt på denne tråden.
Helt enig, agurk og squash er noe som er populært. Du ser andre alternativ i den tråden som Hansiman nevnte, som jeg startet opp for å få svar på noe av det samme.
Det greie med en grønnsaksbit er jo at den blir liggende en stund i akvariet. Vi legger den ned på ettermiddagen en dag, og tar den opp morgenen etter. Da er det som regel ganske spist opp..

Da får også alle fiskene tilgang til litt, da det alltid kommer et tidsrom der de andre er mette og ikke sitter på maten.
Mine vil ikke spise grønt i det hele tatt, men til mine neontetra'r og indiske kloreker så bruker jeg tetra rubin, frosne sorte mygglarver (som jeg tiner en bit i lunka vann før jeg serverer), Dr Bassleer biofish food acai (dette spiser også ynglene mine) og til klorekene så bruker jeg JBL NanoPrawn rekemat.
takk for svar.

er sorte mygglarver mindre enn røde mygglarver?? de røde virker å være for store både til guppyene og til neontetraene.
Det vet jeg ikke, har aldri brukt røde mygglarver da jeg har hørt så mye om at de er allergi fremkallende for mennesker.
De jeg bruker så finnes det både store og små, mest små og de store tar de større fiskene mine eller så er rekene mine fremme og knabber det som er.
angelsdocry
de røde virker å være for store både til guppyene og til neontetraene.

Neontetraene våre går berserk etter røde mygglarver, sammen med kardinaltetraene. De ble egentlig kjøpt for å fore praktbotiaene, menmen, alle skal få. =)
prøv en bit med paprika, det falt godt i smak hos alle fiskene og rekene mine
Hansiman
[QUOTE=angelsdocry] de røde virker å være for store både til guppyene og til neontetraene.

Neontetraene våre går berserk etter røde mygglarver, sammen med kardinaltetraene. De ble egentlig kjøpt for å fore praktbotiaene, menmen, alle skal få. =)

Samme erfaring her (ikke kjøpt til praktbotia, men coryene mine). Og selv om de er sture så deler fisken dem greit opp eller svømmer der med denne og spiser den opp.

Guppyene og platyene er også fæle på det. Det kommer nesten ikke noe ned til coryen i det karet heller. Så jammen må man henge med Sorte er like populære blant fisken, men coryene hadde jeg ikke da jeg ga sorte.
Små røde mygglarver
Har kjøpt små røde mygglarver fra denne nettbutikken http://zoonet.no/butikk/fiskefor/frossenfor
Disse var små og småfiskene våre hadde ingen problemer med å spise dem. Anbefales!
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap