Hjelp til å komme i gang, og litt råd og tips (malawi)

Hei!

Jeg har nylig skaffet meg et Atman 260-liters møbelakvarium via. annonsesidene her på forumet, og planen er å "befolke" dette med litt malawi og en ancistrus eller to, men siden jeg er nybegynner på fisk (har årevis av erfaring med slanger, øgler og litt kaimaner) så har jeg litt spørsmål å komme med, som jeg håper dere kan hjelpe meg med (sikkert ingenting nytt for dere, hehe).

1.
Jeg ser det er mange som anbefaler å legge inn en isoporplate under sanden, dersom man skal bygge litt med stein inne i karet. Jeg har ikke isopor tilgjengelig for øyeblikket, men jeg har endel "vintermatte" som det kalles i byggebransjen. Det minner litt om ligge/sitteunderlag. Kan jeg bruke dette? Er det nødvendig å lime det fast med silikon, eller vil det holdes på plass av sanden og steinene?

2.
Når jeg bygger med stein, er det nødvendig å lime dem litt sammen med noe silikon eller noe, for å forhindre ras o.l. eller er det nok å bygge stødig, og håpe på det beste?

3.
Jeg har vurdert å lage meg en bakgrunn av isopor - en eller annen variant ala de man finner i gjør-det-selv-seksjonen her inne, men jeg kommer ikke til å klare å vente med å innrede resten av karet, fylle vann, starte innkjøring, og skaffe fisken. Bør jeg bare droppe hele bakgrunnen, og heller lage noe fint å sette inn bak? Hvordan kan jeg evt. skjule ut/inn fra pumpa (en Fluval 403) osv. dersom jeg ikke har bakgrunn i karet? Vil det la seg gjøre å installere en slik bakgrunn mens akvariet er i drift? Eller under innkjøring? Tips?

4.
Noen tips/råd på hvordan jeg best kan skjule/montere varmekolben i karet?

5.
Jeg har lyst på fargerike fisker i karet, og har sittet å lest litt i fiskebasen her inne, og kommet fram til følgende:
1.2.0 Labidochromis caeruleus
1.2.0 Labidochromis sp. ´Hongi´
1.2.0 Maylandia zebra
1.2.0 Pseudotropheus sp. ´Acei´ Ngara
1.2.0 Cynotilapia afra
1.1.0 Amatitlania nigrofasciata
1.0.0 Ancistrus sp. L144