Hva er dette?

Jeg er en gutt som lurer på hva dette er, kan det muligens være rogn? Eller er det bare sneglebebier? Hjelp fort!
Hvilke fisker /dyr har du i akvariet ditt?
Ser ut som egg fra pansermaller (Corydoras)
Ser ut som fiske egg. Hvilke arter har du ?
Det var det som slo meg og Mona så håper han har Corydoras i karet sitt
Ut fra bildet vil eg tippe scalareegg, men hvis du ikke holder arten er det et dårlig tips
Vi trenger nok litt mer info før vi kan hjelpe deg videre.
Svar
Jeg har 2 Scalarer, ancistrus sp og 2sølvhaier. Ikke god kombinasjon, men i dag er de vekk?! Hva kan det skyldes?
Søren.. Det hadde vært et gøyt prosjekt i holde de i livet!
Er det mulig at Scalarer legger flere egg? Eventuelt, hvor lang tid kan det ta?
De pleier å produsere masse egg, så du har nok snart nye. Pleie av egg og yngel er ikke alltid like god, desverre.
De legger garantert egg igjen. Umulig å si når, men om 2-4 uker kan det ihvertfall skje. Det er helt vanlig at nybakte foreldre spiser opp eggene, men på sikt blir de normalt flinke foreldre.

Sølvhaiene kan være de skyldige her, og scalarene dermed uskyldige. Selv om Ancistrus også er en eggtjuv av rang betviler eg at den har spist opp alle eggene. I så fall vil den være særdeles rund og god nå

For å lykkes med et fremtidig oppdrett bør scalarene skilles fra sølvhaiene og Ancistrus, etter min mening.
Takk skal du ha for god hjelp!
SondreXXfisher
Søren.. Det hadde vært et gøyt prosjekt i holde de i livet!


Du kan jo lese artikkelen Oppdrett av scalare, og se om det er noe for deg?
Som de andre her sier, de legger sikkert egg igjen en annen gang, så det blir flere sjanser. Men scalare er IKKE noe man forsøker å oppdrette i en boks...
Har du et veldig stort akvarium, siden du har sølvhai og scalarer ?
Inaktiv bruker
Lurer jeg også på. (som om du tokk ordene ut av min munn.) :P

Skal du ha håp om å få frem eggene fra Scalarene må sølvhaiene ut av karet.
Befruktning av egg?
Jeg har følger nøye med Scalarer nå og ser at de har lagt egg på nytt. Den ene legger ser jeg, men befrukter den andre? Trenger hjelp slik at jeg kan skille av akvariummet.
Kan jeg skade eggene hvis jeg flytter de til et tryggere sted? For eksempel inne i et skip?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap