Metallpansermalle gone insane?

Kjøpte to metallpansermaller i går, en albino og en vanlig. Den vanlige virker som en flink malle som kan ligge lenge stille på bunnen og kikke, og som ellers svømmer rundt og graver i sanda. Albinoen oppfører seg veldig stressa, den svømmer frem og tilbake, opp og ned langs glasset i akvariet omtrent hele tiden. Ligger stille en ørliten stund før den driver på igjen, og den er ikke interessert i mat eller i å rote i sanda. Bryr seg ikke om de andre fiskene, holder seg ikke i nærheten av den andre pansermalla og kan finne på å nesten svømme på andre fisker og planter.

Vannverdiene er helt ok ( pH ca 6,8 - temp 25 - gh ca 7-8), ingen andre fisker som reagerer på noe. Ellers i akvariet er det tre platy, to ancistrus og 10 kardinaltetra.
Inaktiv bruker
Dette er stimfisker og må være minst 6stk for å trives.
Så hvis jeg kjøper noen flere vil den da trives? Han ser ikke ut til å bry seg med den andre pansermallen?
Inaktiv bruker
Det er nok fordi de ikke ligner. Ja, med flere fisker er set større sjangs for at den roer seg ned og trives.
Dette er stimfisk som trenger samme art, altså metallpansermaller trenger å være 5-6 stykker, albinoene trenger å være 5-6 stykker og sånn fortsetter det for alle coryene. Ble det ikke opplyst om dette?

Kan lese litt mer her: Corydoras aeneus (metallpansermalle)
Inaktiv bruker
Tvillingmamma80
Dette er stimfisk som trenger samme art, altså metallpansermaller trenger å være 5-6 stykker, albinoene trenger å være 5-6 stykker og sånn fortsetter det for alle coryene. Ble det ikke opplyst om dette? Kan lese litt mer her: [URLBLOCK1]
Corydoras aeneus og Albino er akkurat samme fisk. bare at den ene er albino.
Ble selvsagt ikke opplyst om dette i butikken nei, men må albinoen ha andre albinoer for å trives eller kan jeg kjøpe vanlige pansermaller?
Mange Corydoras får sånne "raptuser" med frenetisk svømming opp og ned, frem og tilbake, de første dagene etter en flytting til nytt miljø. Det er rett og slett normalt Det vil roe seg ned av seg selv etterhvert.

Som de andre sier; Corydoras er stimfisk. Å kun kjøpe to er ikke bra...
Jeg skal se om jeg ikke kan få med meg noen til i morgen
Hos meg virker det som om de dirskiminerer litt . De flekkede corydorasene " vil ikke være sammen med " de "vanlige" pansermallene. Mens noen som jeg nettopp satte oppi som er nesten prikklik vanlig aeneus (antagelig en fargevariant av samme), disse fant hverandre med en gang og vrimler sammen og er liksom en bande. Disse flekkede, de vrimler for seg selv.

Så du bør nok ha en liten flokk av begge to. hvor stort er karet foresten, og er det fin sand i bunnen?
Inaktiv bruker
Det er frodi de er forskjellige arter og ser forskjellige ut.
Karet er 106 l og jeg har fin ciklidesand og litt grus.

Fikk kjøpt en til albino i går, men det var siste de hadde igjen, så jeg får kjøpe noen til når de får inn flere Takk for tips.
Inaktiv bruker
Øker ikke ciklide sanden ph i karet?
Spock
Øker ikke ciklide sanden ph i karet?



Nei,det tror jeg ikke.
Jeg har ett akvarium med ciklidesand og ett med biltemasand.
Dem har har samme ph.
Inaktiv bruker
Enn gh?
Inaktiv bruker
Enn gh?
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap