Eplesneile lek?

Hei har akkirat skaffet meg eplesnegle å lurer på om dette er lek? ettrr hva jeg har lest er dette en hu og en han.. men er ikke 100% sikker
veit ikke om du har lest denna her.
http://akvaforum.no/dyr.cfm?id=1101&tab=2
Kan nok se ut som dem har seg litt ja..

Her er et bilde jeg tok da mine drev og hadde seg.

Obs. 18 års grense på det bildet..
Da kan det virke sånn ja kjøpte di i sta så har bare vørt i karet i 6 timer fort gjor:p
Veit du hvor lang tid det tar fra di har seg til hu legger egg?
Ligger alt til rette så kan hun legge dem alt i natt.

Pass på vannstanden slik at hun finner et trygt sted og legge eggene sine.

Ca 5-10 cm fra lokk/topp til vannet er bra..

Bilde 1 er tatt på kvelden før hun la eggene, der ser du hun er på leting etter egnet sted.

Bilde 2 er tatt morgenen etter å da hadde hun lagt eggene nøyaktig der hun utforsket kvelden før..
Okay ja er 10cm opp til lokket ca så er steder nok tror jeg kan ikke ha lavere vannstand for da drar pumpa luft
Bare husk at 2 gutter kan også prøve seg på hverandre.

Hvis det er en han og en hun så er det med dem som med mennesker. Gutta prøver og prøver seg, men det er jentene som bestemmer om dem vil eller ikke..

Selve akten kan ta timer før hunnen sier ja.. Hehe
Jrg har 3 hanner og en hu... er det et problem?:/
Ikke annet at den stakkars jenta fort kan bli sliten.

Jeg hadde en av hver og hannen var etter henne stadig her, Også puttet jeg oppi en voksen han til og hun fikk ikke mye fritid stakkar.
Okay jeg kan eventuelt flytte di to hannene i et annet kar
Det går nok bra skal du se..

Nå vet ikke jeg hva slags andre fisker/dyr du har i karret, men eplesnegler trenger høy PH og GH For og kunne bygge skall som er pene og sterke.

Jeg bruker PH+ og GH/TH+ i vannet og mater med spinat og her er skallene veldig pene.

Salt må du UNNGÅ da dette er som syre på skallene deres..
Hei igjen.... nå har di lagt egg men di er rosa.. er det normalt?
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap