Innhula kulefisk

Kulefisken min er helt innhult på den ene siden og ryggen er helt skjev.

Han spiser som normalt, men er noe blek i fargen.

Spurte på kulefisk gruppe på facebook og da var det en som sa det kunne være Wasting disease/Fish Tuberculosis. Noen som vet hvordan jeg behandler det?
Kula
Kulefisken min er helt innhult på den ene siden og ryggen er helt skjev. Han spiser som normalt, men er noe blek i fargen. Spurte på kulefisk gruppe på facebook og da var det en som sa det kunne være Wasting disease/Fish Tuberculosis. Noen som vet hvordan jeg behandler det?

Hei, skal prøve hjelpe. Sykdommen du nevner er ganske sjelden, tviler på at det er det. Jeg ville prøvd å behandle fisken med en bakterie drepende medisin (samme hvilket merke). Sørg også for at fisken har ordentlig rent og oksygenrikt vann. Gi den næringsrik mat, og gjerne levende mygglarver etc. Og rikelig med vannbytter.

Lykke til!
Takk for svar, fant akkurat en hvit prikk på han nå, og den var ikke der tidligere i dag :/
Kula
Takk for svar, fant akkurat en hvit prikk på han nå, og den var ikke der tidligere i dag :/

Huff da. Da ville jeg hevet temperaturen litt, og brukt medisiner mot parasitter. Hvis du bruker søkefunksjonen så får du hundrevis av treff i forumet.
Tilfeldig bekjentskap
© Cichlide Centret
Reklame for plussmedlemskap