Algekule med ukjente gjester.

Jeg kjøpte en algekule i dag og ikke lenge etter at jeg la den ned i akvariet så oppdaget jeg bittesmå vesener i kula. De svømmer ytterst og så piler de inni kula igjen. En av de var en ormelignende hvitaktig ting, ca 0,5 cm lang, de andre tror jeg er yngel av noe slag. Umulig å se formen på de, de er knøttesmå.

Lurer veldig på hva dette er Kjøpte forresten også 1 stk kirsebærreke i dag, den har oppholdt seg oppå algekula siden den kom opp i akvariet men tror dessverre den er død nå. Den har ikke rørt seg av flekken den siste timen, kan heller ikke se at føttene rører seg
Plussmedlem
Du har kanskje fått en algekule med nematoder eller noen andre parasitter.
Ok. De er i allefall tynne, som ett hårstrå sånn ca og "svømmer" litt rundt av og til, dette gjør de ved å vri og bukte på seg. Kanskje de bare leter etter fast grunn igjen.

Har forresten fått kontakt med butikken der jeg kjøpte reka, får ny mot framvisning av kvittering eller død reke. Butikken skal teste vannverdiene, mine teststrips fra JBL er visstnok ikke til å stole på Skal kjøpe flere reker, de trives best hvis de er flere. (viktig å gjøre reserch FØR man kjøper... )

Man lærer så lenge man lever
Legg algekula i en bøtte vann,og bytt det hver dag i en ukes tid. Planter fra leverandørene er ofte behandla med kobber for og bekjempe snegler. Rekene tåler det dårlig..og kjøp flere enn en reke om du skal ha. De bør være minst 10 stk. For og trives.
Ah. Leste litt fort. Du skulle kjøpe flere
Tilfeldig bekjentskap
© Sharon Mari Habbestad
Reklame for plussmedlemskap