Biltema sand skylles før bruk?

Hei!
Er det noen som har noe erfaring om biltema sand?
Har to 17 kg poser og skal til å innrede mitt nye juwel Rio 240.
Det er den grove typen sand.
Det jeg lurer på er om du må skylle sanden før bruk? Mangel sier du slipper andre sier du skal. Er litt usikker.
Trenger tips!
Det skader i hvert fall ikke.

Jeg har brukt både skylt og uskylt Biltema-sand i mine kar. Begge deler har gått bra, men med skylt sand har det gått best. Så hvis du har anledning til å skylle sanden så vil jeg anbefale deg å gjøre det.

Hvis du derimot ikke har anledning til å skylle sanden, så er det vel ikke så mye å diskutere i utgangspunktet ...
Jeg har svart i en lik tråd tidligere. Ta noen søk på forumet! Men jeg vil ABSOLUTT anbefale å skylle sanden din først.
Andrè Nyborg
Jeg har svart i en lik tråd tidligere. Ta noen søk på forumet! Men jeg vil ABSOLUTT anbefale å skylle sanden din først.

Hvorfor sier du det?
Jeg har biltema sand i nesten alle karene mine, og aldri hatt noe problemer med det. Det varierer med støv i forskellige poser, så det kan ta kanskje en uke før vannet er helt klart. Så man ikke, det går bra uten
Den er ikke direkte "skitten" så du trenger ikke gjøre det. Jeg har ikke vasket grusen alle de gangene jeg har brukt den, og det går heeeeelt fint uten å vaske den - men det støver litt (mikroskopisk) så vannet kan bli tåkete noen dager, men dette er ikke "grums" som legger seg og blir synlig. Hvis du vil ha minst mulig støv (hater å vente) så kan du sikkert skylle den først, men jeg vet ikke om det har noe å si.
Nå har jeg vasket sanden. Ganske lite støv!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap