Hva er den beste akvarierenseren - reke - algespiser - maller

Jeg har hørt at den beste er reken, blant annet fordi den ikke "skiter" tilbake i akvariumet slik mange av alge og andre bunnspisere som er fisk, stemmer dette ?

Videre at kirsebærereke er en av de beste, enkleste og mest hardføre av disse rekesortene, stemmer dette ? Hvorfor da velge kirksebærerek fremfor sakura ?
Alt som eter, skiter.

Den beste akvarierenseren er Homo sapiens. Den er vel den eneste som nesten garantert ikke skiter tilbake i akvariet.
det er sikkert alltid en sapiens galen nok til å gjøre det, men spm er fotsatt det samme. Når en ser dem samlet er det ulogisk å legge til grunn at reke, som spiser rest fiskemat, døde fisk, døde planterester og alger er den beste sorten ? Eller er det kun nybegynner ønsketenkning ?
Alle skapninger i tanken forurenser det må man leve med Hos meg går en liten gjeng amanoreker som ryddecrew, glupske og artige reker som rydder i vei. Tar det meste de kommer over Det er hvertfall min erfaring. Ganske hardføre er de også.
Holder en knapp på reker, levendefødere og SAEr (siamesiske algeetere) som ryddecrew, algespisende maller forsyner seg fort av smakfulle planter også og er litt mer søplete enn gjennomsnittsbeboeren.

Forskjellen på kirsebær og sakura er rødfargen, Neocaridina heteropoda er hardføre i likhet med og Caridina cf. babaulti, men reker bør man generelt vente med å sette inn til karet er skikkelig etablert.

SAEr blir store og er stimfisk på speed, minst 6 sånne er ikke for alle kar, her trives de i en 450-liter. Levendefødere er suverene renholdere synes jeg, brukte en 60-liter med Poecilia wingei (endlers guppy) som oppvaskmaskin for saktevoksende rhizomplanter, rene på noen timer
Finnes det noen afrikanske toalettvaskere?
Tilfeldig bekjentskap
© Sonja Cygnel
Reklame for plussmedlemskap