Silikonfett till o-ring ehem 2028

Vad finns det før alternativ till fett før smøring av o-ringer och packningar i pumpen.

Min akvariebutik har inte silikonfett, och jag er ousikker om man kan anvende biltemas sitt silikonfett eller om det finns giftige tilsatser i det. Det er ju inte avsett før akvariebruk eller i kontakt med livsmedel..

Vad finns det før alternativt som er rimligt snabbt tillgenglige?

Det er før smøring av oringar till ett Eheim 2028, speciellt primer-tetningen.

mvh
Jonas
Vaselin??
Gjetter du att man kan anvende vaselin eller VET du att det er ok?

Vaselin løser upp en del typer av gummimaterial. O-ringen i Eheim pumpen er vedligt mjuk och flexibel, så jag tror inte den er gjord i nitrilgummi som man nog kan smøre med vaselin.
PJA
Gjetter du att man kan anvende vaselin eller VET du att det er ok? Vaselin løser upp en del typer av gummimaterial. O-ringen i Eheim pumpen er vedligt mjuk och flexibel, så jag tror inte den er gjord i nitrilgummi som man nog kan smøre med vaselin.


Blant tilbehøret til de Eheim-pumper jeg har kjøpt, har det fulgt med en minitube med vaselin til smøring av O-ringer. Når tubene var tomme, gikk jeg over til vanlig gul vaselin. Det har jeg brukt i årevis, og O-ringene er myke og smidige og holder tett.

Stephan
Jeg fikk rådet om å bruke hvit vaselin på o-ringene. og det har jeg gjort i mange år. Forskjellen på hvit og vanlig vaselin skal være at den hvite er helt syrefri. Jeg kjøpte hvit vaselin på apoteket.
Her er en annen link til hvit vaselin.

Jeg vet ikke hva slags materiale det er i O-ringene. Jeg har lurt litt på om fettet i vaselinen angriper gummipakninger, men om ringene er av silikon, skal det vel ikke det ha noe å si hva slags smøremiddel man bruker?
O-ringene i mine Tetratec-pumper er like fine.
Eheim har en siliconspray som skal brukes på pakninger ,

har brukt den i mange år,veldig bra.Bruker den også på
anslutninger som går tregt,eks,adapter anslutninger osv.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap