Tips til fisk 60 l

Hei,

Noen som har tips til hvilke fisker jeg kan gå for i mitt 60 liter kar? Det er vel begrenset hvor mye fisk jeg kan ha i et 60 liters kar. Har til nå 7 kardinaltetraer og 1 malle. Må vel ha noen bløte fisker i forhold til at kardinaltetraene må ha lav ph? Vurderer å kjøpe gjerne en malle til av det andre kjønn.
Jeg må si jeg jeg er veldig glad i guppy
Martin Nordbø
Jeg må si jeg jeg er veldig glad i guppy :)


Guppy er flotte Problemet er at jeg har kadrinaltetra, og de trenger en annen PH enn guppyene
Hva med en stim av corydoras'r? Disse er utrolig artige og ganske livlige.
Cathy
Hva med en stim av corydoras'r? Disse er utrolig artige og ganske livlige.


Har stein som bunn og ikke sand
60 liter er ikke all verden av plass til fiskesuppe, jeg hadde minst doblet antallet kardinaltetra så de i det minste fikk en svak følelse av å gå i stim, funnet en partner til mallen og tenkt at det fikk holde. Kardinal som trives blir 5-6 cm store, de vil nok vokse ut av karet etterhvert, men her i huset ser jeg veldig forskjell på oppførsel når stimfisk blir mange nok til faktisk å stime
Selv har jeg en kampfisk sammen med en stim kardinaler i en 60 liter. Pluss noen ottoer og noen eplesnegler. Litt steinrøys, røtter og litt planter bryter opp karet og gir gjemmesteder. Har funket fint i lang tid.
Linda W
60 liter er ikke all verden av plass til fiskesuppe, jeg hadde minst doblet antallet kardinaltetra så de i det minste fikk en svak følelse av å gå i stim, funnet en partner til mallen og tenkt at det fikk holde. Kardinal som trives blir 5-6 cm store, de vil nok vokse ut av karet etterhvert, men her i huset ser jeg veldig forskjell på oppførsel når stimfisk blir mange nok til faktisk å stime :)


Slik jeg vurderer da:

- Kjøpe noen flere kardinaltetraer.
- Kjøpe en kampfisk
- Kjøpe en partner til mallen?

Er det plass i karet til dette?
Tilfeldig bekjentskap
© LOFFA 2015
Reklame for plussmedlemskap