Fra bolle til akvarium

Hei har i ca 3mnd hatt 2 slørhaler i en bolle. Har nå kjøpt et 54l akvarium. Dette har nå stått i 4 dager. Hvor lenge må jeg vente før jeg tar fisken fra bollen til akvariet?
Slørhaler hører verken hjemme i en bolle eller i et 54L akvarium. Over til spørsmålet; Om du bare lar akvariet stå der uten å tilsette noe som helst kan det stå til jul for den del, det vil uansett ikke skje noe som helst. Om du derimot tilsetter fiskemat eller salmi og kjører inn akvariet på den måten må du vente 4-5 uker. Men, i dette tilfellet ville jeg flyttet de stakkars slørhalene over med en gang, for de vil nok ha det bedre i det lille akvariet enn i bollen. Om du flytter de over nå må du gi de lite mat og skifte vann ofte.
Først: Velkommen som medlem til forumet, og godt nyttår.

Jeg synes du skal flytte slørhalene over med en gang. Hadde du noe filter i bollen? Da kan du flytte svampene over i filterhuset til det nye akvariet, og på den måten få en raskere start på innkjøring av det nye filteret.

Hvis fiskene ser sunne og friske ut nå, kan det godt hende dette går bra. De får det bedre i en større vannmengde selv om 54 liter også er for lite for slørhaler i lengden.

Observer fiskene nøye i ukene som kommer, og skift vann oftere enn under vanlig drift. Du kan skifte inntil halvparten av vannet av gangen uten å skade fiskene.

Du bør også kjøpe dråpetester slik at du kan følge med på innholdet an nitritt i vannet.

Ikke tenk på å begynne å tilsette Salmi i et akvarium med fisk i for å få en raskere innkjøring av filteret.

Jeg vet ikke hvor mye du vet om innkjøring av filter, så jeg anbefaler at du leser denne artikkelen. Oppstart av akvarium.
Tove H
[I]Ikke tenk på å begynne å tilsette Salmi i et akvarium med fisk i for å få en raskere innkjøring av filteret.[/I] [/URL]


Det var bra du sa, for det komme ikke godt nok frem i min post!
Tilfeldig bekjentskap
© Rita Aspevik
Reklame for plussmedlemskap