Lang gul og rød ryggfinne?

Var på den lokale dyrebutikken i dag. Siden utvalget av fisk ikke er så stort bestiller han inn det som folk vil ha. Jeg, som er nybegynner og har lite peiling, hadde tenkt meg Rasbora galaxy, eller noe lignende. Han hadde en rasbora inne (sa han), så jeg bestillte flere av den. Synes den var ganske fin, og han kalte den papegøye rasbora. Jeg finner ingen fisk som kalles det, så nå lurer jeg fælt på hva jeg har bestilt!

Den svømte med kardinaltetra og var på samme størrelse. Noen svake oransje flekker på øverste del av fisken. Og en lang "blafrende" ryggfinne som var rød nederst og gul øverst. Var vel de samme fargene på halen hvis jeg ikke husker feil.

Noen som kan hjelpe?
Ingen?

Har søkt gjennom fiskebasen utallige ganger, men finner ikke igjen den fisken jeg så i butikken i dag. Har googlet også, men den forblir et mysterium for meg!
Jeg så at du skrev at ryggfinnen gikk langs hele ryggen, hvordan var halefinnen? Hvilke fasong har den, kort, lang, høy, smal? Kan du linke til et bilde av en fisk med samme kroppsfasong er det kanskje lettere å hjelpe deg
Dårlig forklart over. Men den var altså lik i kroppsfasong som kardinaltetraene den svømte med, men kanskje biiiiiittelitt større. Halen var også rød og gul, men husker ikke fasongen på halen.
Noe ala dette eller er den for høy i kroppsfasongen? Søk på tetra her på AF og se om du finner fisken på bildene som dukker opp i listen.
Nei. Altså, ryggfinnen går langs hele ryggen bak til halen. Slik som denne http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1997&tab=3
Finner den ikke igjen hos tetraene heller nei.
Kan det være en gurami eller en betta da?
Det er ikke en type dverg Ciklide da?
det eneste jeg kan tenke meg som heter noe med papegøye (på norsk) mtp ferskvannsfisk er vel papegøyecicklide. Er ikke en liten sånn du har sett?

Haha! Dette kan jo bli veldig moro når de kommer, uansett hva det er!

Ciklidene har i alle fall riktig fasong og ryggfinne, men jeg finner ingen som matcher. Ikke papegøyeciklide heller, men godt forslag!

Har søkt meg igjennom ALLE Tetra, Rasbora, Ciklide, Betta, Gurami og Killi.

Får vel bare gi opp og vente til de kommer neste måned.
Det kan jo også være en oppdrettsvariant av ett eller annet slag, de har jo gjerne helt andre farger enn orginalen, som f.eks Sommerfuglcikliden, den drettes jo i både blått og gult.

Det blir artig å se hva du ender opp med når du får fisken i hus, du må holde oss oppdatert
Aha. Skal legge ut bilder når de kommer ja!
Tilfeldig bekjentskap
© Bernhard Birkeland
Reklame for plussmedlemskap