Hjelp meg! forstoppelse!?

For to dager siden flyttet jeg mine 3 kjære små delfin barn over i et større akvarium. brukte over en time på å tilvenne de det nye vannet litt etter litt. Nå plutselig er den ene kjempe oppblåst og oppfører seg unormalt. tror den har forstoppelse! (ny type mat, men fremdeles ciklidemat altså!) Er det noe eg kan gjøre???? vil ikke den skal dø Alle tips mottas med stoooor takk!!!!!
nei. Hvordan finner jeg det.??? Jeg må prøve å finne det!
Om du kopierer lenken så kommer du inn på artikkel om sykdom på fisk.

Kopierer inn teksten om forstoppelse her.

Forstoppelse:
Forstoppelse oppstår gjerne når fisk får feil for over lengre tid. Også kaldtvannsfisker som gullfisk og slørhaler, som går i for varmt vann, er utsatt. Forstoppelsen gjenkjennes ved at fiskes buk eser opp, og fisken spytter ut maten igjen. Skjellene strutter ikke. Avføringen er tynn, og hvit.
Det første en bør gjøre er å rette opp kostholdet. I mange tilfeller dør fisken av denne forstoppelsen, andre ganger kan den komme til hektene av seg selv. Forsøksvis kan du tilsette en strøken teskje med magnesiumsulfat (engelsk salt) pr 9 liter vann.
MgSo4 har ingen negative effekter på øvrige innbyggere i akvariet. MgSo4 øker Gh..
Takk! Fannt det! Engelsk salt altså, magnesiumsulfat. Vanlig salt duger ikke? Farlig å prøve? Selges engelsk salt på butikken? har noe som heter spesialsalt til akvariebruk,for parasitt bad og mineraltilskudd ved vannsifte. Kan det være noe tru?
Prøv å les på pakken hvilke salter den inneholder
Sjølvsagt magnesiumperoxid og natriumperborat.mm. Mange fine ord , men ikke det rette. Får stikke på butikken fort som f..- Hjertlig takk for hjelpa!!!
ÅÅå det håper jeg og! sykt glad i delfinbarna/ungdommene mine!
Magnesiumsulfat = engelsk salt = epson salt.

Du får tak i det i enkelte akvariebutikker, på apotek eller i helsekostbutikker.
Her står det litt om produktet.

Her er en tråd som forklarer forskjellene mellom de forskjellige formene dette saltet forekommer i. Link
tusen takk! de hadde ikke på dagligvare butikken iallfall. Håper den lever ennå i morgen! det skjedde så utrolig fort! har jo fulgt de med "haukeblik" disse to dagene, for å være sikker på at de gikk greit med de andre fiskene og ikke ble plaget. stakkar liten
Tilfeldig bekjentskap
© Lars Jamne
Reklame for plussmedlemskap