Fx5 pumpe

Hei jeg har en fx5 pumpe som slår som et hjerte, hva kan jeg gjøre for at dette skal stoppe, renset filteret, ,men fortsetter bare å slå som en puls.
Trenger hjelp for at dette skal bli borte
Har du luftet pumpen godt før du satt den i drift?? Hvis pumper kaviterer så kan det høres slik ut..
Luft godt så du ikke ser noen bobler og så rette slanger som mulig.
Hvis slangene er for lange og med krøll så kan det bli vanskelig å lufte..
Dette skjedde bare sånn over natten, og pumpen har vært i drift i flere måneder.
Det gjorde det hos meg også, etter et lite vannbytte....
Fx5 pumpe,
Noen som et hvor en kan få fikset en sånn pumpe hen på romeriket, ar prøvd å skifte vann, rense filteret, men den starter treg, og da dn starter så pumper den som et hjerte. Veldg fint hvis noen kan hjelpe meg, pumpen er bare ca ett å gammel.
Tor Eivind
Hvilket filtermateriale har du i pumpa?

Har flere av disse pumpene selv, og stort sett går de jevnt og trutt. De gangene det kommer "u-lyder" er det som regel alltid på grunn av luft. Dette kan plutselig skje.

Har funnet ut at filtermaterialet i skuffene har litt å si. Dersom det benyttes Zeolith isteden for "makaroni" synest det som om det på en eller annen måte har lettere for å oppstå lyder.

Prøv å fyll beholderen helt full til det renner over, det samme med begge slangene. Når du så åpner ventilene vil det som regel da boble ut litt luft. Bråker pumpa (Dersom du har løst filtermateriale i skuffene) rister du litt på beholderen da det kan ligge noe luft i disse. Det er også viktig at materiale i den nederste skuffen ikke er for tett, da jobber pumpa mye. Du kan også koble fra slangene etter noen timer og skjekke om beholderen er helt full. Etterfyll om nødvendig.

Lykke til!

- Tore -
Hei
Hei er også en FX5 bruker... som har kjørt den i snart 4-6 år kjøpte den ny da den kom ut for første gang.

Jeg har opplevd og få sand inne i rotoren. og måtte rense dette...

men har du kjørt det i ett par mnd,så er det vel mest sannsynelig att det er luft en plass, jeg bruker BIOHOME filter i mitt fx5 filter.
Fx5
Hei jeg kjører med runde kuler med hull i( husker ikke hva de heter). Det virker som om det er luft i systemet, har prøvd nok engang og fikse det, men får ikke ut luften.
det kommer luftbobler da jeg løfter på en av sidene på bøtta. Noen forslag på hvordan jeg skal få ut luften?
Tor Eivind
Gjør som anbefalt allerede.... Rist/vend på beholderen til du ikke ser mer luft..
Ellers får du ta kontakt med der du kjøpte den siden dette muligens er en produksjons feil eller sende Mail til fluval.
Hvordan går slangene fra filteret til karet? Henger de ned i en bue kan det være leit å få ut luft. Denne pumpa er såpass kraftig at den burde klare det, men det er ikke gunstig. Har 2 FX5, og den ene har bestandig mye luft når den stanser for sin vanlige utlufting en gang i døgnet. Er imidlertid ingen ulyder når den går.
Har dere luft stein i nærheten av innsuget,så kan dere flytte det litt bort,det hender att innsuget på filter drar med seg luft derfra.
Kan være rotoren som er slitt. Da blir den slærkete og går og donker
Filtermasse
Hei,

Et spørsmål utenom dette egentlig. Har selv FX5 pumpen og skal bruke den nå til innkjøring. Kjøpte den brukt. Må jeg ha filtermasse for å bruke pumpen?
iamolemartin
Hei, Et spørsmål utenom dette egentlig. Har selv FX5 pumpen og skal bruke den nå til innkjøring. Kjøpte den brukt. Må jeg ha filtermasse for å bruke pumpen?



Hei. Skrev litt feil her ser jeg. Mente slik:

http://www.filtersfast.com/P-Fluval-BioMax-Media-for-Aquarium-Filters-500-grams.asp
Tilfeldig bekjentskap
© Finn Falkenhaug
Reklame for plussmedlemskap