Tyveri av bilder

Jeg ser at et medlem her forteller at han har opplevd tyveri av bilder lagt ut på nettet, og av prinsipp ikke legger ut bilder i sine innlegg her. Det synes jeg er veldig trist, men håper ikke dette er et problem på dette forumet. Mange her er utrolig rause med å dele bilder med oss andre, og tusen takk for det. Et bilde forteller så mye mer enn .... ja .... tusen ord. Et forum uten bilder kommer til å fremstå som temmelig kjedelig, så jeg håper de fleste medlemmer her vil fortsette med å dele bilder og ikke bli skremt av slike hendelser.

Er dette et problem på Akvaforum? Har noen flere av dere opplevd dette?

Enig, Tove ! Men tror det kommer litt an på hvor man legger ut bildene sine. Interessant å høre om noen har opplevd dette her på AF.
Hadde jeg jobbet som fotograf og noen hadde brukt mine bilder i annonesr osv - da ville jeg blitt sur.

Men hobbyknipsing av mine kar eller annet - ville gjort meg stolt hvis noen hadde brukt det
Har opplevd utallige ganger at egne bilder publisert her eller andre steder er misbrukt av andre som om de var deres egne. Både her på AF og andre forum/Facebook. Jeg skriver bevist ikke navnet mitt på selve bildet av estetiske grunner. For mitt vedkommende så bryr jeg meg rett og slett ikke om mine bilder "lånes" eller stjeles. Hadde jeg jobbet som fotograf så hadde jeg nok vært av en annen oppfattning, men også hatt en mye høyere kvalitet og innsats bak hver bilde som da hadde vært å betrakte som åndsverk.
Jeg har også opplevd at noen bruker mine bilder i annonser her på AF og på FB, det er nok mange som tror at alt man kan søke opp i google fritt kan brukes hvor man vil
Tilfeldig bekjentskap
© Martina D. Aspevik
Reklame for plussmedlemskap