Tetra test laborett

Hei

Jeg ønsker å kjøpe et vanntestsett.

Jeg lurer på om disse to settene fra forskjellige websider er de samme.
Selv om den ene websiden oppgir at det inngår 5 tester og den andre at det er 6 tester, så mener jeg det er samme testsettet. Har søkt litt hos Tetra, men jeg finner ikke ut av om de har testsett for både 5 og 6 tester.

Her er linkene:

http://www.webzoo.net/default.pl?showProduct=1876&pageId=425

http://www.zoopermarked.no/akvariepleiemidler/tetra-testset

ZooperMarked opererer med prismatch...

Hilsen
Tore


Jeg ser at de selger settet til 349,- hos Aquamanias.

Men, jeg ønsker å bestille flere ting fra ZooperMarked som jeg ikke finner tilsvarende av andre steder (noen dekorasjoner), og siden ZooperMarked påstår at de kan gi prismatch, så har jeg bedt dem om dette. ZooperMarked påstår at testsettene er ulike, siden WebZoo oppgir 5 tester og de 6. Jeg er rimelig sikker på at de er like. Jeg har bedt både WebZoo og ZooperMarked om leverandørens varenummer. Dersom disse testsettene er like, så syns jeg ZooperMarked skal stå ved sin prismatch-garanti.

ZooperMarked selger settet til 660,-
Kan ikke se forskjell på den som webzoo har og den som zoopermarked har. Finner heller ingen testsett på Tetra sin side, med 6 tester i.

Fikk nettopp følgende melding fra ZooperMarked:

"Vi kan nå se at det er oss som har tatt feil.
Jeg har personlig vært nede og skjekket opp i det, og vi kan se at det er snakk om samme produkt. Vi vil da selvfølgelig gi deg prismatch på ditt kjøp."

Greit å slippe å betale 300 kr. i overpris

Beklager at jeg startet en litt unødvendig tråd, men jeg ble litt usikker på om Tetra har mange forskjellige typer "Laborett" testsett.
De har samme antall tester, men du får mer dråpeveske i det med 6 flasker (Det er to pH-flasker). Eller, nei, det billige har CO2, det har ikke det dyre
Tror ikke det er CO2-test med i settet...det er bare en KH/pH/CO2-tabell.
Settet mangler ammoniakk-test og nitrat-test, to viktige tester.
I tillegg er pH-testen i området 5-9, og har dermed for dårlig oppløsning....den måler bare i halve grader, og det blir en del gjetting angående verdier.

Ellers har jeg tidligere på vist at å kjøpe slike sett ikke er lønnsomt, man må allikevel alltid kjøpe enkelt-tester for å få det man trenger.
Ok. Kanskje jeg har gjort et dårlig kjøp likevel. Trodde at dette settet skulle inneholde alle de nødvendige testene, så jeg sjekket tydeligvis ikke grundig nok. Må kanskje kjøpe flere separate tester.

Testsettet er jo heller ikke beskrevet så godt på webshop-sidene, og det er ikke så greit å bruke bilder som eneste beskrivelse.

Jeg er i ferd med å kjøre i gang mitt første akvarium, og ønsker å ha full kontroll på vannkvaliteten før jeg setter fisk oppi.

Jeg bruker bare av merke JBL siden dette merke måler verdiene mye bedre enn Tetra



Det er ikke bra for fisk og gå i vannverdier som viser hele 0,3 i nitritt.
Tetra mener dette er OK. Dette skal være i totalt 0
JBL viser helt ned i 0,01 om det viser 0,03 da er det vannskift

Om fiskene går i Nitritt eller annet giftig for lenge kan dem enten dø en rask død eller få senskader.

Hør på det Silver sier du
Lønner seg i mange tilfeller å spørre her før man handler..
Du kan ellers ta en titt på hva jeg har skrevet om vanntester.

Går ut fra du har lest deg opp om Fiskeløs Innkjøring, og har sett Guiden ?
I Guiden finner du steg-for-steg hvordan du skal gå frem...gjør ting litt enklere.
Tilfeldig bekjentskap
© Bettina
Reklame for plussmedlemskap