Fullt av små prikker,luft i akvariet?

Kan det være plantene som gir fra seg dette? Nå har vi skrudd av sirkulasjon og varme for å se men det er like mye i karet. Det ser jo ut som luft bobler men jeg ble nesten usikker jeg nå. Noen som har tips?
Har karet vært oppe og gått lenge, eller er det helt nytt? Kan det være infusorier? De gir et slags grått, boblete utseende om jeg husker rett. Du kan jo søke litt på infusorier og se om du syns det stemmer med hva du ser?

(luftbobler er ganske normalt i kar der man akkurat har fyllt opp med vann, spesielt første gang, da vil det ofte være bobler på selve glasset også) men disse bruker være litt større.
Ja, det er ganske nytt. Takk for tips! Er nok infusorier det er!

Har lest litt nå og noen steder står det mørklegg! Skal jeg gjøre det da? Og bytte 1/3 hver dag og fôr stopp et par dager?? Høres det OK ut?

Takk for svar
Du kunne jo holdt deg til en tråd da :p

--
Men ser jo hvordan denne trådtittelen er mer presis om det IKKE er bobler det er snakk om
Ble bare så bekymret over at det var noe farlig og ikke fikk mer svar på den andre tråden. Men helt enig altså. Tenkte på det ????
Neppe luftbobler dette her. Enten er det infusorier (en blanding av alger og diverse hjuldyr og ciliater) eller det er bakterier. Hvis du har mye råtnende plantemateriale i karet, vl jeg tro det er infusorier. Så du bør få bort mest mulig av organisk avfall, og kanskje senke temperaturen i karet med et par grader. Lystiden bør også begrenses. Da vil vannbytter etterhvert få has på problemet.

Infusorier er stort sett ikke noe farlig å ha i akvariet...tvert imot er det bra å ha litt som yngelfor. Men det er her med så mye annet : for mye og for lite forderver alt
Tilfeldig bekjentskap
© William Berg
Reklame for plussmedlemskap