Co2 dosering eller nattbryter

Hei.Hvor kan jeg kjøpe nattbryter til co2 flaske? Og vilken pumpe/filter dere kan anbefale til 140l tank med aquascaping,reker?
For CO2 av/på trenger du en solenoid med nåleventil som kobles på adapter/regulator (ikke på flaska i seg selv). Denne drives med strøm og kan kobles til en pH-controller eller kjøres vha. en timer. Se her, f.eks.

Til en 140 liter ville jeg anbefale utvendig filter, f.eks Eheim eXperience 250. Solid bygd, sikkert, og stille...og fremfor alt utmerket filtrering.
Tror du den nattbrytter passer for den mini regular mini som jeg har??
Det burde være mulig å få koblet på en slik ventil, men vanskelig å si med en slik enkel regulator. Det er ikke noe problem å sende gutta i CO2Art en mail og spørre.
Jeg bruker magnetventil koblet til timer.

Den starter opp èn time før lyset i akvariet skrus på og stenger èn time før lyset slukkes.

Ett alternativ kan være å ha en luftpumpe som kombles på når lyset skrus av, men man sparer mye co2 ved å bruke magnetventil

Jeg bruker denne ventilen til de 95 grams flaskene fra Tropica. Du kutter av luftslangen og kobler på Magnetventilen der. Null stress.
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap