Vannverdier

Jeg er helt nybegynner på akvarium å har satt opp ett 250 l akvarium. Det har stått å gått en uke nå. Jeg har tatt en vann prøve for å se om allt er greit. Legger ved bilde. Noen som hvet om dette ser bra ut ? Fiskene ser ut til å ha det greit. Men svømmer mye i overflaten. Har satt inn både utvendig og innvendig pumpe.
Uff og uff, gått rett i nybegynnerfellen dessverre

Akkurat nå (uten at jeg klarte å lese bildet ditt) går nok fiskene dine i giftig vann, "fullt" av amoniakk. Ta 50-70% vannbytte så fort som mulig! Om du har mulighet til å få tak i filtergugge eller en svampebit fra et innkjørt filter, hell/putt det i filteret ditt så fort som mulig. Tilsett gjene Aquasafe eller liknende vannbehandligsmiddel om du har.

Fortsett med minst 50% vannbytte daglig i 3-4 uker/noen dager etter filtergugge (til vannverdiene har stabilisert seg på normalen). Få også tak i dråpetester (mye mer presis og pålitelig enn strips) for å følge med på situasjonen.

Når du har byttet vann kan du lese denne, og få vite hva de i dyrebutikken BURDE fortalt deg..

Det var kjappversjonen, sikkert noen som kan modifisere/fylle ut. Spør om du lurer på noe, og lykke til tol deg og fiskene! De er heldig som har en eier som undersøker når noe virker galt
Å nei...håper fiskene mine klarer seg =(
Jeg har satt inn den innvendige pumpen i dag, den er brukt i et annet akvarium for en uke siden.
Etter den kom inn er det ingen som svømmer i overflaten lengre. Har ikke gitt dem kveldsmat i dag, i tilfelle jeg har gitt dem for mye mat.

Men hvordan kan det bli så mye ammoniak i vannet på en uke?

Akvariumet er på 250 l, så 50% vannskifte pr dag blir mange bøtter det....

Har skiftet ca 1/4i dag. Får vel bare fortsette med vannbytte i morgen da=)
Takk for svar
Om du har satt inn en innkjørt/levende pumpe er du jo i mål Bedre enn filtergugge det! Regner med den ikke var tørket ut siden den ble fjernet fra det andre karet? En del bakterier kan nok ha overlevd.