Slamsuger / hevert

Er det noen som har tips om en god slamsuger / hevert?
Er ikke fornøyd med den jeg har.
Jeg anbefaller denne. Enkel og grei, og ikke noe "jåleri"
Har en ganske lik denne, trekantet den og.
Men er ikke fornøyd med den, mulig slangen er for tykk.

Har funnet en billig på ebay, med pumpe, men er redd den faller fra hverandre etter en stund.
Brukte i noen år en brusflaske med bunnen kappet av, og et hull gjennom korken hvor jeg stakk slangen gjennom. Så lenge hullet er litt for lite, sitter slangen godt. Var egentlig godt fornøyd med den. Solid var den også.

Billige slamsugere med pumpe ville jeg unngått. Pumpe på slamsuger er, som du er inne på, som oftest bare ekstra fjas som går ødelagt.
Kampfisk
Brukte i noen år en brusflaske med bunnen kappet av, og et hull gjennom korken hvor jeg stakk slangen gjennom. Så lenge hullet er litt for lite, sitter slangen godt. Var egentlig godt fornøyd med den. Solid var den også. Billige slamsugere med pumpe ville jeg unngått. Pumpe på slamsuger er, som du er inne på, som oftest bare ekstra fjas som går ødelagt.


Brusflaske + slange er faktisk veldig bra! Selv liker jeg ikke for tykk slange, for da blir det ofte ikke nøye nok arbeid. Hvis jeg bare skal "tappe" så bruker jeg bare slange rett og slett.

Og de billige fra eBay med pumpe er egentlig bare tull. Sprekker i slangen eller pumpen og blir bare surr. Den fra eheim er absolutt den beste jeg har vært borti. Og halvliterflaske som en god nr. to
Tilfeldig bekjentskap
© Bjarne Sætrang
Reklame for plussmedlemskap