Vår fiskeverden:)

Da forsøker vi å lage en ny tråd her om vår våte verden. Både jeg og min kjæreste (bruker Kaja her på forumet) Har hatt noen års pause med akvarium men er noe rart når 2 ihuga akvarister finner kjærligheten.

Fikk etter ett par uker vite at hun hadde stående en reol som ikke var i bruk ifra tidligere, halvfullt med vann og tomme kar på ett mørkt rom. Få seeeee sa jeg med engang da I løpet av 3 dager så hadde vi satt igang 10 akvarier. Ivrig som jeg er så stoppet det jo ikke der å hun er med på galskapen min Så vi har nå omlag 30 akvarier og fokuserer i hovedsak på Endlers varianter, Corydoras arter samt Ancistrus arter med noen unntak

Startet tidlig med å planlegge at jeg ville ha luft på alle kar for å slippe pumper samt spare litt strøm. Så gikk til innkjøp av en Medo 80 luftpumpe og startet bygging av stigrør til alle kar samt la luftrør i taket. Vell verdt arbeidstimene og kostnader

Tenker å skrive mer etterhvert her om det fremdeles er litt liv i forumet da jeg savner god gamle akvaforum

Ramser opp en liten liste over fisk vi har per idag

Ancistrus Aguaboensis L-032 Lekstrio
Ancistrus Sp Tocantins Lekspar
Ancistrus Sp Lda16 lekspar
Ancistrus Sp Calico 1 par
Ancistrus sp L107 2 unge par
Ancistrus Dolichopterus L183 2 lekspar
Ancistrus sp 2 lekstrio’er
Ancistrus Sp Super Rot 2 lekspar
Ancistrus Sp L-144 3 lekspar
Panaqolus sp L-397 Leksgruppe på 7 voksne individer
Peckoltia Compta leksgruppe på 9 voksne individer
Corydoras Sodalis 12 stk
Corydoras Concolor 13 stk
Corydoras Adolfoi 10 stk
Corydoras Ambiacus 7 stk
Corydoras CW49 2 par
Corydoras Napoensis foreløpig bare 2 stk men flere er i bestilling
Corydoras Knackii CW32 leksgruppe på 6 individer
Corydoras Sp black 12 stk
Corydoras sp Green lazer Cw009. 11 stk
Corydoras sp Gold lazer Cw010 Vf 11stk
Corydoras sp Orange lazer cw023 vf 5 stk flere kommer snart
Corydoras Melanotaenia gruppe på 11 stk vf
Corydoras Venezuelanus 24 stk vf
Corydoras Hastatus 38 stk 50/50 vf/oppdrett
Corydoras Delphax 5 stk 3 hanner og 2 hunner
Corydoras Panda Super white 13 stk
Corydoras Swartzi 12 stk Vf
Hemiloricaria Beni trio
Rineloricaria sp L-010a 5 stk
Sturisoma Panamense 6 stk

Det er omtrent det vi har per nå av maller/Cory’er Men har flere i sikte da så klart..He he

Så har vi forskjellige levendefødende varianter i samtlige kar:

Santa Maria Bleeding Heart endlers
Pink marble endlers
El silverado endlers
Blue star endlers
Blue scarlet endlers
El tigre endlers
Vill stamme ifra Rio endlers
1 orange variant med ukjent ID Endlers
Double sword snake variant endlers
Limia Perugiae
Poecilia Mexicana Campeche
Bumblebee guppy
Blue/gold Doublesword endlers
Kobbertail guppy
Platina yellow/white guppy

Har også noen dvergciklider gående electric Blue sommerfuglciklider samt vanlige og kakadueciklider

Samt div reker og posthornsnelger for opprydning

Tenker å legge ut bilder her i morgen av noe av dette. Vi har også ett stort paludarium på 1560 liter i stua som vi hadde som sommerprosjekt med litt pågang ifra meg..hehe, hun var ikke vanskelig å be da
Her går det litt ymse
4 stk Vf Oscar
8 stk Dantum scalarer
30 kongotetra
7 Thoracata
1 megalodoras
1 gibbe
1 Hypostomus vf Uruguay
Panaque l-203
Panaque l-190
2 stk Acanthicus Adonis
2 stk Leporinus
2 stk bunntittere som navnet har forsvunnet for meg..
1 lekspar med Hypselecara Temporalis
Diverse små Crenicichla arter da vi aldri får samme arten..
1 Flagtail
3 stk Geophagus Steindachneri trio.

Bilder kommer av dette også etterhvert Dette var ett stort projekt som tok lang tid å kostet mer enn jeg vill tenke på.

Legger ved noen bilder nå for en liten smakebit
Ancistrus Arten på bilde nr 3 er Rio Tocantins som akkurat hadde fanget hunnen før 3 gang. Denne glinser i gull når man lyser på han.


Moro!
Velkommen tilbake til hobbyen og lykke til!
Tusen takk for det Ja fryktelig morro å være igang igjen altså

Legger ved noen nye bilder
Så kjekkt ,velkommen tilbake .
Ser frem til oppdateringer videre frem over.
Takk for det Idag setter vi opp en ny liten yngel reol siden det var litt ledig plass i mellom varmtvannstanken og hylla vi har der Det blir da 4x12 liter og 1x24 liter til Cory yngel Da får vi også frigjort litt plass i reolen så jeg får laget ett større oppsamlingskar til yngel der

Bildet nr 2 er eget oppdrett på Green lazer og sp black Super lykkelige med eget kar PG god flow.

Nettopp kjørt vannbytter på alle kar så vi håper lazerne vill egge litt for oss snart igjen, mye surfing nå rett etter bytte
Gjelder å utnytte all plass en kan få til

Håper du får laserne i gang da . Mine grønne har ikke villet gjort noe på mange år. Men de orange CW023 legger egg i hytt og pine så her har jeg hatt mye oppdrett. Mange har tatt turen til Bergen og flere blir det når folk skal på Vejlemessen

Hehe ja så absolutt

Jada de har lekt for oss 6-7 ganger på noen måneder og gitt en avkastning på rundt 150 klekte yngel men vi har hatt en kræsj og jeg var så dum å dro kloreker i hus så det har gått med en del dessverre

Får levendefor til torsdagen og skal lage Repashy ikveld så de kommer nok snart.
Så morro med aktive cw023 Vi har foreløpig bare 5vf småtasser, er på jakt etter værtfall 7 til av de?? Hvor holder du til da?
Laget raspashy i dag jeg og ??. Jeg holde til i hundelev, mellom løkken og hjørring . Så hvis du skal på disse kanter så kan jeg kanskje klare å finne noen til deg.
Ikke sant da blir fisken fornøyd da Pappa er stadig vekk på de kanter. Ligger ikke så langt ifra Hirtshals det? Det hadde vært knall??
Er litt under en halvtime, så ikke så langt ??
Nei det er jo ikke langt i hele tatt Dretter du noe mer spennende?
Ikke så mye for øyeblikket. C121 men de er lovet til Bergen.
Okei hehe Nå har vi akkurat renset opp 11 av karene her og laget 1 nytt vi til yngel reolen Nå er det snart kvelden her. Bare Repashy igjen nå
Har du noen hunner av green laser for salg? Mistenker at jeg kun har hanner ??
Vi har ett 60 tall men de er fremdeles bare 1-1.5cm men om en stund så skal vi nok klare å plukke ut noen gutter til deg
Haha leste feil i farta Skal ha det i bakhodet ettersom de vokser seg til jeg
Lett for ??
Tilfeldig bekjentskap
© Linda Widente
Reklame for plussmedlemskap