Nye akvaforum endeleg live!

Plussmedlem
Ei kort melding her i forbindelse med at vi endeleg går live med dei nye sidene. 

Det er framleis ein del arbeid som gjenstår. Det er issues med ting, og om du oppdagar problemer, ting som ikkje funkar etc så kan du poste det i tråden her eller sende til oss på mail: webmaster alfa@ akvaforum

Men det viktigste SKAL funke, og då er det berre å få opp aktiviteten igjen! 😁😁
 
Veldig bra!
Har vært savnet den tiden sidene var nede.
Dette ser meget bra ut, å som medlem siden 2010 må jeg si jeg er kjempeglad for å se at alt dette er intakt og bevart.
Godt jobba!
🥰👍
Spennende oppdatering!

1. Her mangler tilgang til sidene 1-4:

[External Image]

Man kan selvsagt endre til sidene 1-4 i adressefeltet, men...
(Og det hadde jo vært flott om "Tilfeldig bekjentskap" viste en art som gjenspeilte det forum man er inne på)

2. Jeg får ikke opp alle mine innlegg når jeg klikker på "Mine innlegg i forum", kun de 30 siste
3. Det kommer vel et søkefelt for forumet? Mulig det er bare jeg som ikke ser det?
4. Finner ikke funksjonen "Forhåndsvis innlegg" som kan sjekkes før man poster innlegg, men igjen: kanskje jeg bare ikke ser det?
Plussmedlem
Takk for gode innspel, Tom! Alt det du påpeiker skal fiksast.
God ide med relevant tilfeldig bekjentskap!
Så langt ser jo dette veldig bra ut.
Du har sikkert nok på todo lista fra før, men jeg har oppdaget et par ting.
-I går endret jeg epost adressen (brukerid). Fikk beskjed om at det skulle komme epost med link for bekreftelse.
Den kom aldri og endringen hadde skjedd da jeg etterpå kunne logge inn med ny adresse. Dette gjør det enklere å kapre en konto.
- Valget "Mine innlegg i forum" er aktivt når man ikke er innlogget. Det virker for meg feil da men ikke har fortalt hvem man er.
- Når man logger ut endrer ikke hodet på siden set og det står fortsatt innlogget.
Klikker man på teksten kommer det opp et lite tomt vindu. Siden må oppfriskes for at teksten skal endre seg til log inn.
Plussmedlem
Takk for bra innspel, Hans!
Alt du peiker på skal vera fiksa på no. Test gjerne!
Dine inlegg vises nå bare når man er innlogget.
Fortsatt noe rart når man logger ut.
Får opp en tom meldingsboks som man må lukke.
Det står fortsatt innlogget i sidehodet og valget logg ut kommer opp når man klikker på teksten selv om man er logget ut.
Oppfrisker man siden endrer teksten seg til logg inn.
Til info bruker jeg firefox 101.0 64bit nettleser hvis det har noe å bety.
 
Plussmedlem
Sitter stort sett og bare nyter nye AF med ett bredt glis. 


Men:
Endring av profilbilde fungerer ikke. 
Man får lastet opp nytt, tilpasset bildet og lagret det. Det nye vises så på profilsiden i etterkant, men ikke i forumet. Hvis jeg forsøker igjen å endre profilbilde, vises det gamle profilbildet i starten av prosessen. 
Vet ikke om det er noe mismatch mellom det som på gamle AF het forum-avatar og profilbilde. 
Fint om du får fiksa dette, Holger, for jeg kjenner ikke lenger den idioten på det gamle profilbildet. 😄
 
Plussmedlem
Godt å høre, Viktor. 
Eg trur det du opplever er eit cache-problem. Dersom du går inn i forumet etter å ha oppdatert profilbildet og opplever at det er det gamle bildet, hjelper det nok å slette midlertidige internettfiler, eller på PC med hard reload: Hold inne Ctrl og trykk F5 
Eg ser ikkje det gamle søte bildet av deg i forumet lenger, men ein fisk! 
Plussmedlem
...gamle, søte....? lolz

Du, det funka som fjell det, mann. Slo meg ikke at det var snusk i maskineriet. Burde egentlig gjort det, for jeg ser jo flere som har skifta.
Må ha blitt senil. Sånn posthorns(e)nil.
Plussmedlem
Hans E:
Det var ein smule utfordrande å finne den vesle gjenstridige bugen. Eg har gjort om på heile utlogginga, og satsar på at det gjer ting meir forutsigbart.
Nå virket det i hvert fall. Noen lus gjemmer seg godt. Man finner de som regel til slutt så lenge problemet ikke kommer og går. Kanskje en av grunnene til at pelsen ble tidlig grå.
Fant en rar liten lus. Under det nyeste svaret mitt står det "Postet I dag kl. 11:29 Endret: I dag kl. 11:22"

Endret-tidspunktet ser riktig ut, men Postet-tidspunktet skulle nok ha vært mellom 11:20 og 11:22 en gang.

Oppdatering: Også på dette innlegget her ble ble Postet-tidspunktet 3 minutter for langt fram i tid.
Hei hå, og gratulerer med nytt Akvaforum! Godt jobba, Holger. 😊 Jeg lurer på hvordan jeg svarer på innlegg med sitat?
Plussmedlem
Sitatfunksjonen er ikkje heilt strømlinjeforma enda, dessverre. Det jobbes med. det beste foreløpig er å kopiere teksten du vil bruke som sitat, gå inn i full svarmodus, trykke på sitatikonet i menyen og lime inn. 
Dette er et sitat.  
Sitatfunksjonen er ikkje heilt strømlinjeforma enda, dessverre. Det jobbes med.  det beste foreløpig er å kopiere teksten du vil bruke som sitat, gå inn i full svarmodus, trykke på sitatikonet i menyen og lime inn. 


Ok, det går an slik, ja. Jeg brukte bare hurtigsvar, dermed så jeg ikke den muligheten.
I annonser der det er bilder av flere arter på høyre side, linker alle bildene til den første arten på lista.
Plussmedlem
Takker, Tom! Den lusa er herved luka ut av akvariet.
Fiskebase-profiler - noen småting
Hei! Så bra at du fikk fikset bugen med å endre genus-navn for fiskeadmins - det funker nå! Det er litt flere ting som knirker i fiskeprofilene, jeg bare lister opp etterhvert som jeg prøver ut ting, så får du ta evt. opprettinger i ditt eget tempo!
- Fôr og fôring: Ikke alltid mulig å hake av for at en art er carnivore! omnivore og herbivore, derimot, ser ut til å kunne hakes av.
- Oppdrett: Når man trykker på "les mer", kommer man til søk i fiskebasen i stedet for å se resten av oppdrettsteksten.
- Informasjon om genus: Når jeg hadde lagt inn tekst og prøvde å lagre med den blå "lagre"-knappen, ble ikke endringen registrert. Jeg måtte klikke på den lille knappen rett under, "lagre kun genus..." eller hva det sto, da ble endringen registrert.
- Lokasjon: Når man trykker "bla gjennom", kommer det en feilmelding. Prøver man i stedet å skrive en lokasjon, blir man kastet ut av endrings-viewet og havner tilbake i profilens lese-view (eller hva det kalles).
 
Enda en ting: Jeg får ikke til å slette bilder fra en profil (Tetraodon schoutedeni har bilder av feil art i profilen). Jeg klikker på "slett bilde" og så lagre, men det skjer ikke noe.
Tilfeldig bekjentskap
© Arild Aa
Reklame for plussmedlemskap