Hylle til flere små akvarium

Jeg har sett etter en hylle jeg kan bruke til flere akvarium samlet. Str fra 10 til 40 liter. Jeg har sett litt på Platsa serien fra IKEA, men finner ingen vektgrense annet enn målt i klær :p

Er det noen som vet om andre typer hyller som er lignende og vil tåle vekten? Jeg ønsker noe som ser pent ut i stua og det har vist seg å være veldig vanskelig...
Rart!
Finner heller ingenting om maks vekt pr.hylle.
IKEA pleier være så gode på sånn.
Send dem en mail å spør, de har det nok et sted.
Plussmedlem
Eller du kan vurdere det samme som mange andre akvarister med behov for flere liter, inkludert meg: en Porsa-reol. En sort Porsareol og sorte armaturer til akvariene er en ganske stilren og tidløs løsning, syns jeg En stor fordel er at du velger målene, som høyde og avstand mellom akvariene, helt selv. Og du kan tilpasse høyden på hyllene etter hvor store/høye akvarier du vil ha i hver av dem. 

Du kan for eksempel høre med Aquamanias, der får du ferdig byggesett (eventuelt ferdig snekret reol) etter ønskede mål. 

Legger ved et litt mørkt bilde av min egen, slik at du skjønner prinsippet. Skal sies at jeg er litt mer usikker på hvordan det blir med vektbelastning når du har mange små akvarier som ikke går fra den ene siden til den andre. Du bør kanskje vurdere en kraftig plate i hver hylle som tåler akvarienes vekt godt i så fall. Samme tema ble diskutert i denne tråden.
Plussmedlem
Hei, Astrid. 

Rammene på disse er i stål, så så lenge du kun vurdere såpass små akvarier som du nevner her, vil jeg tro denne er mer enn solid nok. 
Bare ikke sentrer vekten i tilfelle platene ikke er like solide som rammene. Husk også å feste den til veggen hvis hovedtyngden havner øverst, slik at du unngår at den faller fremover. 
 
Takk for svar! 
Jeg har ved et uhell kjøpt et par små akvariumer i helgen og ser på pinterest at mange bruker arbeidshylla Bror fra IKEA. Denne tåler opp til 75 kilo per plate og det ser ut som jeg går for denne løsningen. Jeg vet ikke helt om jeg tørr å sjangse med at den andre hylla tåler vekten. 

Porsa ser også ut som et fint alternativ, men jeg er ikke interessert i å bygge noe selv som krever at jeg må sage eller snekre. Man må innse sine begrensninger.

Her er ca hva jeg ser etter å kunne ha til bettaer. 

 
Plussmedlem
Det ser/høres unektelig ut som en solid og god plan Du må gjerne poste bilder til inspirasjon for oss andre når akvariehylla er oppe og går! 
Tilfeldig bekjentskap
© Ian Fuller corydorasworld.com
Reklame for plussmedlemskap