Hvem er du? (side 14)

oki, kan ikke dy meg, må legge ut bilder og.
bilde1 lillejenta med akvarie
bilde2 størstejenta med akvariet vi gjør alle forskjellige ting rundt akvarie, hun sover
bilde3 joda, undertegnende her, sjøldigging.
Fjerner mitt innlegg da jeg allerede har skrevet

Søte unger ) :p
Ewi
Til Aggi :det er ikkje fysj og fy og bli arb.ufør!Fasongen har ingenting med det oppi hue å gjøre,bare se på det handikappede geniet i Engl!Ikke vær slem med deg selv,dine innlegg rundt om har gitt meg mye hjelp og god info.Hold e små grå i aktivitet og hjelp oss med din kunnskap (dere andre genia også)!

Naa.. Det var ikke ment så seriøst... Mer selvironisk. Jeg er ikke ferdig ennå. :P
hyggelig tråd dette var da, har ikke fått lest gjennom ALT(orker ikke i kveld, siden det er 27 sider

Tenkte jeg kunne fortelle litt om meg selv(jeg ska ha det til at jeg ikke har skrevet i denne tråden tidl.såe..).

Er en jente født april 1986 på Hammerfest Sykehus, bodde i Rypefjord(altså "forstaden" til Hammerfest) til jeg var ca 16. Var drittlei da og begynte på skole alle andre steder, og er nå havna nedi Nordland. Selvfølgelig var det kjærligheta som fikk meg til å flytte hit i 2004

Til nå har vi 6 akvarier oppe å går(mellom 17 og 600l), men flere er på vei(bl.a en reol på 3x160l).
Ellers har vi to hunder, elg-jakthunden til far(hun er Alaska Husky og snart 4 år) og valpen på 7 mnd nå. Han er Akita Inu og blir en ordentlig kraftplugg, vi håper på å skal klare å skyve de fleste andre ut av ringen i lydighet og agility

Så har vi kattepjuska vår, hun er rundt 4 år gammel nå. Ble redda fra brutal avlivning for snart tre år siden, og ble da stort sett kun mor sin katt(Ennå vil du kunne høre hyl og bare se støve etter min samboer når han løper av gårde, etter spørsmåle "Kan du vaske katta, hun ser fæl ut etter å ha vært ute å jakta mus?")

På dagen driver jeg ikke med noe for tiden, forutenom dyrene da og prøver å ta vare på huset. Går for tiden på rehabilitering/attføring så tiden får vise
Ellers av interesser må være AmCar og biler generellt, er lykkelig eier av en Ford Explorer 2000mod.
Er og krisehjem for Dyrebeskyttelsen Nordland, og hjelper til litt med dyr,osv der


Har en egen tråd her på Akvaforum, har og en hjemmeside(link på min profil, men den trenger oppdatering nå


Edit; La nettopp merke til tispa på bilde.. Typisk henne å ligge slik med labbene, hun så skikkelig... "damete" ut! Vet ikke om det er flere som ser det , men ...

Jammen jammen jammen,
jeg er også rypefjording!!

Bodde der fra -83 til... -94 tror jeg.
Jeg har Facebook- gruppe for oss som gikk på Fjordtun, hvis du er en Facebooker
Tina - Hehe, ene tispen min ligger også på en sånn feminim måte med frambeina. Fine hunder du har.
Her er gullene mine

På det første er Linnea, hun er en shih tzu på 2,5 år
Så er det Sessa, hun er en toller på snart 3 år
Og til slutt Trico, godgutten min, en cavalier som døde i sommer, 11 år gammel. Helt tragisk, han fikk et plutselig slag og ble lam

Uten disse vet jeg ikke hva jeg skulle gjort.
sessan
Tina - Hehe, ene tispen min ligger også på en sånn feminim måte med frambeina.


Er det like kult når monsen min på 13 gjør det samme?
Får vel fortelle litt om meg selv da

Bor i Fosnavåg på Sunnmøre, er 19 år gammel, går 4. året på linje for tekniske og allmenne fag på Ulstein Vgs, og er lærling i Evomec, en ganske nystartet skipsutstyrbedrift. Skal begynne på ingeniørskolen til høsten.

Leier leilighet sammen med samboeren min Christian, som er 24 og jobber for Rolls-Royce. Sammen med oss bor gullhamsteren Babord og snart to akvarier

Har nettopp startet opp det første akvariet vårt, og nettopp funnet denne siden, som er en gullgruve! Takk for all hjelp
Oi det var masse å lese her hehe. Så jeg bare posta denne jeg. Lurer dere på noe mere en det som står er det bare å spørre meg [External Image]

Detter er meg:

Navn/evt. nick?:
Veronica Pettersen (vero9ca)
Hvor bor du?:
Sandnessjøen
Hvor gammel er du?:
29
Er du gift, forlovet, samboer eller singel?:
Gift
Har du barn evt hvor mange?:
3
Hva jobber du med?:
hjemmeværende men er frivillig daglig leder hos Dyrebeskyttelsen her jeg bor.
Dine interesser?:
dyr, akvarie, gode venner og sef barna mine.
Har du dyr evt. hvilke?
fisker, 5 katter og 2 hunder
Favorittbok?:
Ingen
Favorittmusikk?:
pink Floyd, uriah heep, Hooters og ellers en del trance.
Hvor mange akvarier har du?:
Et 420L og et 60L som står å godgjør seg.
Hvilke fisker har du?:
Ancistrus Ancistrus sp. ´oppdrettvariant´
Thomasiciklide Anomalochromis thomasi
Kakadueciklide Apistogramma cacatuoides
Praktbotia Chromobotia macracanthus
Nøkkelhullciklide Cleithracara maronii
Dverggurami, Rubingurami Colisa lalia
Flekket pansermalle Corydoras paleatus
Sebrafisk Danio rerio
Flammetetra Hyphessobrycon flammeus
Pleco Hypostomus plecostomus
Stor smykketetra Nannostomus trifasciatus
Kuhlii-ål Pangio kuhlii
Neontetra Paracheirodon innesi
Guppy Poecilia reticulata
Molly, Black Molly Poecilia sphenops
Scalare Pterophyllum scalare
Praktbarbe Puntius conchonius
Messingbarbe, Gullbarbe Puntius semifasciolatus
Cherrybarbe, Titteyabarbe Puntius titteya
Sverddrager Xiphophorus hellerii
Oj, hvordan finner jeg denne facebook gruppen?, er inne der og vettu

Var Rypefjording fra 1986 til 2008 får en vel si. Fløtta derfra i 2004, men med foreldrene mine som bodde der inntil nylig så ble det jo en del turer opp dit

Ehh, en mons som gjør det samme... Nei, da ble det plutselig ikke like feminint, men like søtt da!

Søk etter "Fjordtun", tror det skal være nok.
Evnt finn meg først, May Conny Darup.
tine:Er og krisehjem for Dyrebeskyttelsen Nordland, og hjelper til litt med dyr,osv der

hvordan blir man det? det er noe jeg har tumlet med i tankene lenge...
veldig fin hvalpen din da, elsker store breie hunder
Sunikol: Valpen ja, han er ikke mye valp lenger, 7 mnd og over 30 kg det er litt å holde igjen, men han er heldigvis veldig grei da! Og han begynner virkelig å breie seg ut nå ja, gleder meg til han er fullvoksen!

Usikker på hvor du bor, aner ikke hvor Øksnes er??
Det beste er vel å ta kontakt med de som driver dyrebeskyttelsen der du bor, snakke med de og si at du gjerne stiller opp som krisehjem for div dyr.

Akkurat hvor "enkelt" det er å få lov til å være krisehjem vet jeg ikke, noe kunnskap om dyret må en ha, og også tiden og hjemmet må være rett(f.eks er det ikke alltid like enkelt å ta imot en hund om du selv har hund, hannhund, tispe med løpetid, osv)
hmm..vet faktisk ikke om her finnes noe dyrebeskyttelse...starte dyrebeskyttelse er jo klar over at det stilles endel krav og slikt men det tror jeg går bra, har bare akvarier her, og kunnskap som det monner som følge av egeninteresse..
dette blir jo da evt hvis jeg noen gang flytter hjem til min x samboer igjen i huset vi kjøpte.
Inaktiv bruker
Hei jeg heter Morten er 23 år. Bor i Porsgrun. Kan vel betrakte meg som relativt nybegynner i akvarieastikken.
Jeg har en samboer som deler samme interesse som meg og har drivet med akvarium noen år. Sammen har vi et 112 liter bestående av platy, sverddrager og ancistrus.
Videre har vi et 54l som vi har 11 sverddrager yngel i.
Jeg kan vel si at litersyken sniker seg innpå
Mvh Morten
Jeg er da altså Stian, straks 27 år, veldig singel, har Mathias på straks 4 år, 3 akvarier, en blå bil, et umalt hus og et altfor stort lån.

Når jeg ikke bekymrer meg for lånet mitt eller bygger Lego med Mathias liker jeg å dykke og å fotografere, eller å fikle med de etterhvert altfor mange datamaskinene mine.

Dessverre har ingen av de store hobbyene mine blitt realisert i noen særlig stor grad det siste året som følge av husbygging som har tatt all fritiden.

Jeg jobber hos den tøffeste ISP'en i verden, og er i tillegg støttekontakt for en liten tass på 14 år.

Jeg startet akvarielivet mitt da jeg var 8 år, og holdt vel på med dette til jeg var 19-20. Så ble det en pause frem til for noen uker siden. Så ja, jeg har skaffet meg 3 akvarier på ca 5 uker..

Om det skulle være noe mer som måtte være av interesse, er det bare å spørre.
Husker ikke om jeg har skrevet her (orker ikke lete:P), men uansett trengs det vel å oppdateres

Jente, 31, opprinnelig n-vestlending. BOR sammen med en finnmarking :P på Furuset i Oslo.

Har en huskatt på 7 år, 2 dverghamstere 0g to akvarier på henholdsvis 35l og 60l. Fiskebestanden er: Kampfisk, platy, Palettciklider, sherrybarber og Ottoer.

Jobber i dyrebutikk.
joho

er ei jente på 19 år fra karmøy, men bor nå i stavanger=) har fått helt dilla på akvariehobbyen og har rett og slett ikke plass til flere=( reol neste!!^^,
Ugla
Jente, 31, opprinnelig n-vestlending. BOR sammen med en finnmarking :P på Furuset i Oslo.


Finnmarkinger på Furuset er det beste!
Har ikke sett denne tråden før...

Jeg er 26 og opprinnelig fra Ålesund, selv om jeg har bodd litt rundomkring i Norge. I april 2007 flyttet jeg til Australia for å bo sammen med typen som er australier. Han eier eget firma og jeg har blitt SEO spesialist for firmaet hans, for det hadde han ikke tid til å sette seg inn i. (Verken jeg eller typen har utdanning etter vgs, men vi er levende bevis på at man kan gjøre det bra og tjene masse penger uten formell utdannelse.)

Akvariehobbyen begynte så smått da jeg var 18 og fikk en gullfiskbolle i gave. Har senere skjønt at jeg gjorde ALT feil, men de levde utrolig nok i 3 år. Deretter brydde jeg meg ikke noe særlig om akvarier før i februar i år, da jeg kjøpte en 90 liter, og så ballet det på seg, og jeg har nå 5 kar.

I Norge hadde jeg to huskatter som jeg tok med meg til Australia. Familien skjønte seff ikke at jeg gadd ("du vet du kan skaffer deg gratis katter i Australia?"), men kattene er barna mine og jeg ville ikke flyttet uten dem. 18000 kr koster det, men det var verdt pengene.

Typen hadde to huskatter fra før, og i juni i år adopterte vi en gretten siameserblanding som skulle avlives, og har totalt 5 katter.

I tillegg reddet jeg nylig 2 undulater fra sultedøden, så huset, og spesielt kontoret mitt, er en liten dyrehage i seg selv.

Jeg elsker dyr og ville ikke hatt det annerledes
Tilfeldig bekjentskap
© Erlend D Bertelsen
Reklame for plussmedlemskap