Golden Nugget død etter en uke... årsak?

Så surt.. Kjøpte en Golden Nugget til 390 for en ukes tid siden.
Den var ca 6 cm lang og så ut til å trives bra. Men fant den død i karet igår. Dagen før hadde jeg "ommøblert" med nye røtter, laget mallegrotter etc og satt inn ny bakrunn så karet stod halvfullt med vann et døgn. Kan det ha noe og si?
Har en stoooor Gibbiceps som jeg forer med algedisker så håper ikke nuggetten har spist seg ihjel. heh

Har flere maller og masse andre fisk. Eneste andre dødsfall siden før jul er en guppy, så jeg tror vann og alt det der er helt topp..

Noen som har greie på Golden Nuggets og vet om de trenger noe "spesielt"?

Men surt er det ihvertfall og miste en så dyr fisk etter en uke..

Tom
390?? Jeg betalte 350 for min og den var dobbelt så stor.. Men min lever enda.. Aner ikke hva som kan ha skjedd med din, men surt er det uansett!!! Har du snakket med de du kjøpte den av? Mange steder kan man ta med den døde fisken og en vannprøve og få erstatning, -hvis vannprøvene er bra.
Jeg har også hatt 2 stk. som var ca. 14-15 cm. Hadde dem i 3 mnd. og så døde de med 1 ukes mellomrom. Jeg hadde i denne perioden et ganske høyt Nitrit-nivå som disse kanskje var vare for. Har 19 maller i karret, men det var disse to som bukket under. De var heller ikke underernærte så jeg tror det kanksje er kresne på vannverdiene.
Min golden nugget er helt utmagret!
jeg har også ett spørsmål angående Golden Nugget.
Golden Nuggeten min har vært utrolig mager siden den kom hit. det er som om den ikke spiser.
jeg mater med tabelett for og mygglarver.
både om dagen, og nok så sent etter at lyset er slukket.
de andre mallene mine, også de som er mindre enn denne, spiser som bare juling, og er gode og feite. også om dagen.
jeg har kun observert denne spise litt på røttene.
jeg har hatt flere maller som har vært slik før. utrolig magre, og bruker lang tid på å spise.
har hatt denne i 3/4 uker nå.
ville vært fint om den begynte å spise skikkelig snart.
noen tips om hva jeg skal gjøre?
Golden Nugget er vanskeligere å få til enn sugemaller flest. De er tydeligvis følsomme på vannkvaliteten. Jeg får ikke GN til å overleve særlig lenge, med unntak av GN-varianten L-177. Av en eller annen merkelig grunn, ser denne malla ut til å trives.
kan det ha noe med vannet å gjøre?
jeg tørr påstå at vannverdiene stemmer korrekt med det GN har behov for. (ihvertfall ifølge fiskebasen)
Gn
Hei hiver meg med på denne tråden . jeg har en gn og har hatt den i snart et år og fortsatt er den veldig sky av seg og den vokser veldig sent .kan være enig med ciklide ang vannkvaliteten de er kresne og merker de minste svingningene i akvariet dvs varme og nitritt eller ph.
Tilfeldig bekjentskap
© Mona Opland
Reklame for plussmedlemskap