Endlers Guppy nå offisiellt en egen art!

DLGZ - Den tyske levendeføder foreningen har nå gitt Endler guppy en egen vitenskapelig artsbeskriving.

Den heter nå Poecilia wingei.

Det er Fred N. Poeser og Michael Kempkes som har gjord artsbeskrivelsen. Michael Kempkes kommer til og offentliggjøre
sammenfatningen i DLGZ sitt rundskriv i den nermeste fremtid.

Opprett profil i fiskebasen!
Plussmedlem
mona o
Opprett profil i fiskebasen!:-)

Snaaart. Etter det eg kan sjå er ikkje artsbeskrivelsen gyldig enda, så vi ventar litt til, trur eg.
Noen som har link om beskrivelsen. Googlet litt selv, men fant bare no småtteri på Nederlandsk.
Plussmedlem
Håvard Støre Andresen
Noen som har link om beskrivelsen. Googlet litt selv, men fant bare no småtteri på Nederlandsk.

Den er ikkje klar enda, etter det eg kan sjå. Det verkar litt tynt med info enda.
Her er en artikkel som artslisteføreren i Poecilia Scandinavia har skrevet.

Plussmedlem
Rune Evjeberg
Her er en artikkel som artslisteføreren i Poecilia Scandinavia har skrevet. [URLBLOCK1]

Må vera medlem og innlogga for å lesa den.
Mja.... Da er det vell bare og bli medlem da vell
Plussmedlem
Rune Evjeberg
Mja.... Da er det vell bare og bli medlem da vell ;-)

Hehe, joa, men vi har ikkje ein einaste poecilia i nokre av våre kar for tida...
Kan du kanskje referere litt kva som står i den artikkelen? Vi vil gjerne vite litt meir om kva miljøet seier til beskrivelsen. Det er foreløpig lite å finne på nett.
Gammel tråd dette, men jeg fant den mens jeg var på leting etter informasjon om P. wingei, så kanskje greit for fremtidige søkere å vite at den opprinnelige beskrivelsen er publisert på engelsk i Contributions to Zoologi:

Tilfeldig bekjentskap
© Yu-Chia Chang
Reklame for plussmedlemskap