Malawi,scalare,tetra?

Hei!går malawi og scalarer i samme kar? + noen tetra ikke mindre enn neon.
Takk for svar!


*Jørgen*
Nei. Malawi skal ha hardt og alkalisk vann mens scalare ønsker surt og blødt vann.
Den sammensetningen der er nok ikke så bra - de skal ha altfor forskjellige vannverdier til det.
Rett og slett; Nei. Det går ikke. Det er forskjellige vannverdier på malawi og scalarer
Ville nok være en relativt dum idè å kjøre disse fiskene ned i samme tank ja.

Jeg håper for guds skyld du spør på forhånd nå, å at du ikke allerede har gjort det?
vil malawien spise på finnene på scalaren?
har ikke de sammen ennå...
Plussmedlem
Hvis du ikke har de sammen "ennå", så skjønner jeg egentlig ikke problemet med eventuell finnespising.
Sette malawi og scalare sammen er jo nevnt som en dårlig kombinasjon i denne tråden allerede. Men det virker jo som om du har planer om dette allikevel...
Er litt for godt til å være sant. Lurer faktisk ofte på om dette er en reel særiøst forum medlem.

Jørgen; Om du ikke vil lytte til råd, ikke still spm... og en annen ting, dette er bortkastet tid for veldig mange.
Hvor gammel er du egentlig?

Om du vil ha malawi sammen med scalarer, så putt de sammen, men ikke provoser etter du har fått svar. Svaret er klart nei her i denne tråden, men du fortsetter å ville sette de sammen. Så for all del, bare prøv, men ikke gidd å still spm, og ikke publiser hva du gjør. skaper så mye unødvendig tull.
Grr!
Jørgen Lund
Hei!går malawi og scalarer i samme kar? + noen tetra ikke mindre enn neon.


Jørgen.
LESER du noen gang om fiskene du holder? Ser du noen gang på hva som står om dem i f.eks. fiskebasen her på Akvaforum, der det står blant annet hva slags forhold de skal ha?

Det virker ikke sånn. Ikke i det hele tatt. For da hadde du ikke trengt å spørre spørsmål som det der.
Sorry, men jeg må si det. Du virker som en utrolig useriøs akvarist(hjelper ikke at du er relativt ung).
Hvorfor spørr du når du ikke hører på svarene du får.
Malawier og scalarer skal ha totalt forskjellig vann, så disse fiskene kan da selvfølgelig ikke gå sammen i et karr.

Som mona sier les i fiskebasen-da slipper vi slike spørsmål.
Blir bare forbannet jeg, over slike ting. kaller det dyremishandling på høyt plan jeg, vis du setter disse fiskene sammen(skulle vært straffbart).
Malawi kommer fra Afrika, Scalarer fra Sør Amerika, og disse to vilt forskjellige artene skal ha to vilt forskjellige typer vann.
Dersom du velger å sette disse to artene sammen, til tross for at alle som har besvart denne tråden sier at du ikke skal gjøre det, og til tross for at du finner den infoen du trenger om begge typer fisk i fiskebasen og i de fleste andre oppslagsverk, ja da er du en dårlig akvarist, Jørgen!

Plussmedlem
Før denne tråden sklir helt ut og blir stengt så vil jeg også nevne at fiskebasen kan misforstås.
Ved for eksempel å sammenligne Scalare og Cyrtocara moorikan det se ut som vannverdiene disse krever overlapper hverandre.
Sikkert andre eksempler også, men jeg orket ikke å leite...

PS. Dette innlegget er ingen anbefaling av scalare og malawi i samme kar
Jeg må få si Jørgen, jeg håper virkelig du dropper disse Scalare/Malawi planene.
Du kan gjerne ha begge artene, men i separerte akvarier.
Scalare = toalettføde

Malawi = Godt som gull

Tuller litt jeg da, men ha de i forskjellige kar. De går IKKE sammen, både pga vann og annet.
Ciklide
, ja da er du en [B]dårlig akvarist[/B], Jørgen!

Takk iligemåde... du kan få utstengelse fra akvaforum på denne måten.-)
Jørgen Lund
[QUOTE=Ciklide], ja da er du en [B]dårlig akvarist[/B], Jørgen!

Takk iligemåde... du kan få utstengelse fra akvaforum på denne måten.-)

Hva??
Leste du hele inlegget mitt?
Jeg sa ikke at du var en dårlig akvarist, jeg sa du kom til å bli det dersom du plasserte disse artene sammen! Til tross for alle advarslene du har fått!
Du må lese hva jeg skriver!
Det er en vesentlig forskjell.
du som bare er 17 år ha ha ha ha
Jørgen Lund
du som bare er 17 år ha ha ha ha :-D

??
Jørgen unskyld meg men hva F*** er det du snakker om nå?
Hva har det med saken å gjøre?
Sist jeg sjekket så var du nemmelig nettopp fylt 11..

Men hvor gamle vi to er har ingenting med denne saken å gjøre!
Poenget er at du ikke skal ha malawi sammen med scalare.

Ciklide
[QUOTE=Jørgen Lund]du som bare er 17 år ha ha ha ha :-D

??
Jørgen unskyld meg men hva F*** er det du snakker om nå?

har aldri sett slikt bruk av stygge ord her versågod og slutt.... daaa
plzz
That's it.
"Jørgen Lund" kan umulig være en seriøs profil.
Det er en profil som er laget her inne for å irritere vettet av oss andre. Helt klart.
Det er ingen som interesserer seg for denne hobbyen som oppfører seg sånn!

Men for all del, sett fiskene dine i samme kar. skal bli interesant å få vite om det er Scalarene eller Malawiene som dauer først.
Husk å informer oss!!

BTW, det banneordet var sensurert. hvis du vet hva det betyr...
Tilfeldig bekjentskap
© Linn-Therese Nilsen
Reklame for plussmedlemskap