Ferskvannsfisk med skarpe farger?

Noen som har noen tips til ferskvannsfisk med skarpe og tydelige farger? Ikke Malawi, men utenom det har jeg ingen kriterier.
Tips mottas med takk.
Praktbotia, dvergciclider, enkelte victoria-ciklider, puntius denisonii, fembåndsbarbe, discus, serpatetra, platy, kileflekkrasbora osv
Ensfargede eller flerfargede. De vanlige levendeføderne er det jo sterke farger på. Men hvis du tenker i andre baner har mange apistogramma sterke farger, iallefal på hannen. Killier er vel oxo et utvalg hvor man kan finne individer med sterke farger. Ellers er discuser kjent for sine vakre klare farger, der er det jo meget å velge mellom.
Tetraer er det mange slag med flotte farger, mest kjent er jo neon og kardinal. Slev har jeg noen som blir ild røde/ oransje, kjent som amandatetra, eller ildtetra.

Man må bare finne ut hvilken hylle man tenker på å legge seg og så velge fra de artene.
Skal man ha stimfisk, store fisk, bunnfisk osv.
Takk for tips... Begge svarene var akkuratt slik jeg hadde håpet på.
Nå må jeg bare finne ut hvilken "hylle" jeg skal plassere meg på. hehe...
Levendefødere ?
Guppy
Du får veldig fine Guppyer med flotte streke og tydelige farger. Men da må du ofte ut med litt mer penger enn det du må for vanlige Guppy. Guppy finnes jo i alle regnbuens farger om ikke mer. Du kan f.eks kontakte Norsk Guppyklubb, der er jeg sikker på at det er mangen oppdrettere som dretter flotte Guppy med sterke farger.
Du får jo også f.eks Molly, Sverddragere og Platy i flere farger, men jeg vill tro at de fineste må være Guppyer.

Men det er jo litt på hva fisker du har plass til, og hva for noen farger du tenker på.
Her er det også noen med sterke og fine farger :

-Kampfisk
-Sommerfuglciklide
- Regnbuefisker
- Endlers Levendeføder
- Discus Men de er da veldig dyre men om du vill legge ut mye penger så er det noen fantastiske fisker.
- Nigeriakilli Kjempefin fisk !
- Det finnes veldig mange forskjellige...

Kan disse bildene friste litt ?

En Super Red Melon Discus:
[External Image]

En Apistogramma Cacatuoides "Red":
[External Image]

En knall orange Guppy:
[External Image]
(Bildene er henta fra google)

Du kan jo også ta en titt påAkvariefisk topp 100
Oi, ser at jeg var litt sen med det innleget der, men slik er det når man ikke er den raskeste til å skrive på pc`en. Men jeg ser nå at ikke bildene kom opp, vet ikke hva som gjør det...
Inaktiv bruker
mener du sån ?
diskusen
[External Image]
kakaduecikliden
[External Image]
guppy
[External Image]
david g
mener du sån ?


Ja, det var slik de var i starten og slik jeg ville ha de, men når jeg skulle inn på tråden en stund etter var de borte, og jeg vet ikke hva som gjode det.
Den kakaduecikliden var ekstremt fin, men du skal vel være ganske så heldig om du finner et så fint eksemplar vel?
Ja, en skal lete lenge etter et så flott eksemplar. Men om du gir godt med penger for en, da kommer du til å få tak i eksemplarer som kan minne litt om den. Du skal ikke se bort i fra at du kan komme over en som er ganske lik. Du får ha lykke til, jeg håper at du finner noen flotte fargerike eksemplarer av en art du liker.
http://akvaforum.no/profile.cfm?id=1973
Sitronciklide, men siden du sier ikke malawi, så mener du vel ikke tanganyika også?
Diskus er kongen i ferskvann..
Disse har knall farger.
Tilfeldig bekjentskap
© Bengt Fossli
Reklame for plussmedlemskap