Trenger litt tips og hjelp med oppsett av

Har nå bestemt meg for å sett opp et gammelt akvarie.
Det er ca 50 liter tror jeg, kanskje litt mer. Har fylt opp med grus, lavastein, fluval pumpe nr 3 tror jeg det er og en varmepumpe.

Så kommer spørsmålene mine. Har litt lyst til å forsøke med meg noen levendefødende fisk. Ønsker meg noe annet enn guppy eller molly. Er det noen som har noe forslag? Og i tilfelle hvilke planter bør jeg kombinere med?

Og kan jeg i tilfelle kombinere med noen reker eller snegler? Hvilke av disse er lette å få til? Forsøkte med gul eplesnegle en gang, men etter noen mnd fikk den dårlig skall og døde.

Har akkurat satt det opp, så har ikke målt ph eller gh enda.

Mvh
Linda
Du kan bare ha ett slag med levefødere fordi dem kan krysse seg med noen andre. Du kan jo ha Platy,Molly,Guppy eller Sverddragereller Endlers leveføder eller Dvergtannkarpe. Du kan ha Ancistrus, Honninggurami,Neontetra,Kardinatetra,Skjørtetetra eller Stjernedanio for eksempel Du kan ha Sverdplante og noe Javamose. Du kan også ha noen for eksempel biereker eller glassreker.
Platy-fan
Du kan bare ha ett slag med levefødere fordi dem kan krysse seg med noen andre. Du kan jo ha Platy,Molly,Guppy eller Sverddragereller Endlers leveføder eller Dvergtannkarpe. Du kan ha Ancistrus, Honninggurami,Neontetra,Kardinatetra,Skjørtetetra eller Stjernedanio for eksempel Du kan ha Sverdplante og noe Javamose. Du kan også ha noen for eksempel biereker eller glassreker.


Jeg hadde i grunnen bare tenkt å velge en type fisk. Har allerede et selskapsakvarie med lett blanding.
Er så vanskelig å velge fisk. Hvilke av de du anbefalte vil du si er din favoritt da?

Javamose vil jeg helt sikkert ha. De er så dekorative!
Tror sverddragerne helst hadde villet hatt litt mer plass å boltre seg på

Du kan skjekke ut fiskene du har lyst på i fiskebasen (under Kunnskap her øverst på siden). Der står det litt om hvilke krav de har til størrelse på akvariet og vannverdier. Anbefaler deg også å lese denne og denne artikkelen om du ikke allerede har fått de med deg.
Moonlight
Har nå bestemt meg for å sett opp et gammelt akvarie. Det er ca 50 liter tror jeg, kanskje litt mer.


Hvis du måler akvariet, lengde, bredde og høyde, og oppgir cm målene her, så kan du få vite eksakt hvor mange liter det er på. Egentlig litt viktig å vite før man velger fisk

Husk at akvariefilteret må innkjøres før du kan ha fisk oppi.
Platy-fan
Du kan bare ha ett slag med levefødere fordi dem kan krysse seg med noen andre. Du kan jo ha Platy,Molly,Guppy eller Sverddragereller Endlers leveføder eller Dvergtannkarpe. .


Hva mener du? At sverddrager, guppy og molly kan blande seg og få avkom??
mona o
Hvis du måler akvariet, [B]lengde, bredde og høyde,[/B] og oppgir cm målene her, så kan du få vite eksakt hvor mange liter det er på. Egentlig litt viktig å vite før man velger fisk ;) Husk at akvariefilteret må innkjøres før du kan ha fisk oppi.


Da var det fram med målebåndet.

Lengde 60 cm
Bredde 30 cm
Høyde 32 cm
Dagfinn Lunde
57,6 liter det


Tusen tusen takk! Da er det jammen større enn jeg trodde.


Mitt andre akvarium er 100cm langt, 40 cm bredt og 40 cm høyt. Stemmer det at det da er 180 liter?

Moonlight
Mitt andre akvarium er 100cm langt, 40 cm bredt og 40 cm høyt. Stemmer det at det da er 180 liter?


100 x 40 x 40 = 160000 / 1000 =160liter
Tilfeldig bekjentskap
© Johnny Jensen
Reklame for plussmedlemskap