Dekorasjoner

Det er antagelig helt sprøtt å spørre om dette, men når man skal bruke 1/2 kokosnøtt til pynt/skjul - må man koke den først eller kan man bare legge den rett oppi akvariet sånn som den er etter deling?? (jeg har et snev av kokemani...det må sies)
Havfruen
Det er antagelig helt sprøtt å spørre om dette, men når man skal bruke 1/2 kokosnøtt til pynt/skjul - må man koke den først eller kan man bare legge den rett oppi akvariet sånn som den er etter deling?? (jeg har et snev av kokemani...det må sies)


Jeg koker de alltid!
Jeg koker skallet. Det sitter igjen mye fettrester som jeg ikke vil ha i akvarievannet.
Lisbeth
Jeg koker skallet. Det sitter igjen mye fettrester som jeg ikke vil ha i akvarievannet.


Takk for svar alle sammen. Og et følgende tilleggsspørsmål - skraper man ut all kokosen før man legger det i akvariet? Og er kokos så hardt som man skal ha det til (hva bruker dere til å lage hull med)?
Havfruen
skraper man ut all kokosen før man legger det i akvariet? Og er kokos så hardt som man skal ha det til (hva bruker dere til å lage hull med)?


Først så har jeg en ny kokosnøtt, bruker en liten hullsag som lager et hull i midten. Tømmer så ut saften inni nøtten. Bruker baufil og sager nøtten av på midten sånn at det hullet jeg laget med hullsagen blir som en halvmåne.

Da har jeg to halve deler som jeg tar bort kjøttet inni og legger den i gryte for koking en liten stund.

Kokosnøtten er knall hard!
1000 takk for tips og råd!! :O)
Har du rukket å starte med kokkosnøtter? Litt spent!
Tørrfisk
Har du rukket å starte med kokkosnøtter? Litt spent!:)


I wish.....På nærbutikken ser de på meg som om jeg nettopp hadde bestilt nystekt alien når jeg spør etter kokkosnøtt......

Så svaret på spørsmålet ditt er et sterkt njææa - i hodet mitt har jeg startet, men ikke manuelt
Havfruen
[QUOTE=Tørrfisk]Har du rukket å starte med kokkosnøtter? Litt spent!:)


I wish.....På nærbutikken ser de på meg som om jeg nettopp hadde bestilt nystekt alien når jeg spør etter kokkosnøtt......

Så svaret på spørsmålet ditt er et sterkt njææa - i hodet mitt har jeg startet, men ikke manuelt

he he... synes jeg ser dem
nå ganske du må spørre om kofferten er stor nok kan jo spørre pent for deg

Havfruen
[QUOTE=Tørrfisk]Har du rukket å starte med kokkosnøtter? Litt spent!:)


I wish.....På nærbutikken ser de på meg som om jeg nettopp hadde bestilt nystekt alien når jeg spør etter kokkosnøtt......

Så svaret på spørsmålet ditt er et sterkt njææa - i hodet mitt har jeg startet, men ikke manuelt





hmmmm jeg syns også det er vanskelig å få tak i kokkosnøtter i butikken...
Disse butikkene til våre nye landsmenn bruker å ha kokosnøtter året rundt.

Jon
Jeg har ikke hatt noen problemer med å finne de i butikken, men jeg har jo mange å velge i. Vet ikke helt hvilke butikker du har i nærheten?

(ment til trådstarter)
Tilfeldig bekjentskap
© Ivar Simonsen
Reklame for plussmedlemskap