Innredning

jeg har kjøpt et helt nytt akvarium. Jeg skal teste om det er tett ved å fylle opp vann.. Men går det greit om jeg tar oppi grusen mens det er vann i? Etter at jeg har vasket grusen selvfølgelig.... eller hvordan er rekkefølgen åp å innrede akvariet og putte inn planter ting osv... ?
Bare akvariet ikke er helt fullt med vann når du putter i grusen går det helt greit

Forresten anbefaler jeg sand som substrat, siden det både ser litt mer naturlig ut og det er mange fisker som må ha sandbunn for å trives, og det er litt kjipt å finne ut senere at man vil ha fisker som krever sand når man har valgt grus.

Det går seff an å bytte ut grusen med sand senere, men det er greit hvis man slipper
Mvjnz
Bare akvariet ikke er helt fullt med vann når du putter i grusen går det helt greit:) Forresten anbefaler jeg sand som substrat, siden det både ser litt mer naturlig ut og det er mange fisker som må ha sandbunn for å trives, og det er litt kjipt å finne ut senere at man vil ha fisker som krever sand når man har valgt grus. Det går seff an å bytte ut grusen med sand senere, men det er greit hvis man slipper:)

Okei, takk for svar.
Men kan jeg blande sand og grus? eller ha sand på toppen?
Du kan blande sand og grus, men da vil sanden etter hvert sige ned imellom grusen og legge seg på bunnen.
Hvis du har vann i akvariet når du har i grus/ sand så vil det bli ganske grumsete slik at du kanskje må vente med resten av innredningen til du ser hva du holder på med. Derfor kan det være greit å tappe ut det meste av vannet, ha i grus og innredning/ planter og så fylle forsiktig på igjen med vann slik at ikke alt løsner og flytter på seg. Når støvet så legger seg så "åpenbarer" landskapet du har laget seg og det synes jeg er fint.
Litt enklere å plante når det er litt vann i karet som løfter bladene kanskje.
Du får prøve.
mariemos
jeg har kjøpt et helt nytt akvarium. Jeg skal teste om det er tett ved å fylle opp vann.. Men går det greit om jeg tar oppi grusen mens det er vann i? Etter at jeg har vasket grusen selvfølgelig.... eller hvordan er rekkefølgen åp å innrede akvariet og putte inn planter ting osv... ?

Du kan jo se om det er noe her som kan være til hjelp
Okei, takk for svar. Har fått ordnet det nå
Tilfeldig bekjentskap
© Ariel Bornstein
Reklame for plussmedlemskap